نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. مهر 1398 - 8:28   |   کد مطلب: 27472
رئیس هلال‌احمر کشور گفت: متأسفانه با توجه به آمار بالای تصادفات سالیانه بیش از ۱۶ هزار نفر در تصادفات جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند که باید توجه جدی به این امر شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی‌اصغر پیوندی در آیین آغاز عملیات اجرایی پایگاه شهید ساکی در آورزمان ملایر با تقدیر از خیر ملایری برای اهدای زمین‌ساخت این پایگاه اظهار داشت: از آقای حاج رضا نادری فر تقدیر کرده و باعث خوشحالی است که کلنگ چهاردهمین پایگاه امداد و نجات در استان همدان در این منطقه به زمین می‌زنیم.

وی افزود: امید است که این پایگاه باعث خیروبرکت در منطقه و پشتیبانی از حوادث احتمالی باشد و هرجایی که حادثه‌ای پیش آید بتوانیم بهترین خدمت را به مردم عزیز منطقه و هرکسی که اینجا درواقع دچار حادثه شده، داشته باشیم.

رئیس هلال‌احمر کشور به وجود ۱۴ پایگاه در استان همدان اشاره کرد و گفت: این تعداد پایگاه در این استان با منطقه جغرافیایی خاص خود و با تردد بسیار زیاد تکاپوی نیازها و نیازمندی‌های که وجود دارد، نیست.

وی افزود: واقعیت این است که پایگاه‌های در کل کشور ساخته می‌شود به شکل مشارکتی بوده و اگر خیرین بزرگواری همچون حاج رضا نادری فرد و دیگر عزیزان دستمان را نگیرد، نمی‌توانیم این پایگاه‌ها را در کشور ایجاد کنیم.

پیوندی گفت: یکی از کارهای جدی ما در هلال‌احمر کار امدادی است و متأسفانه کشور ما با اقلیم زیبا آبستن حوادث بسیار زیادی بوده و بنابراین ما باید خودمان را تجهیز کنیم و شرایط را طوری آماده کنیم که بتوانیم در خدمت را به‌خوبی به مردم ارائه کنیم.

وی هدف هلال‌احمر را کاهش مصدومیت‌ها و تلفات جاده‌ای و عنوان کرد و گفت: با کمک‌های مردم ما می‌توانیم با احداث پایگاه امداد و نجات و با تجهیز با اقلام لجستیکی و نیازهای ضروری پایگاه خدمت شایسته‌تری را به مردم دهیم.

رئیس هلال‌احمر کشور ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای را یکی از ضروریات در محور آورزمان دانست و بیان کرد: ساخت این پایگاه در یک منطقه پرتردد که این جاده مسیر غرب کشور و زائران کربلا و آبستن حوادث بسیار دل‌خراشی بوده بسیار موردنیاز بود.

وی افزود: ما نیز این قول را داده کمک کرده که هر چه سریع‌تر این پایگاه ساخته‌شده تا علاوه بر خیر و برکات در منطقه از تلفات جاده‌ای نیز جلوگیری شود هرچند ابتدا امیدواریم که حادثه‌ای رخ ندهد.

پیوندی به آمادگی هلال‌احمر برای مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی به ایام اربعین و حضور پرشور عاشقان امام حسین در این مراسم باشکوه معنوی، ما در جمعیت هلال‌احمر تلاش می‌کنیم در داخل کشور و در عراق شرایط ایجاد کرده که زائرین عزیز ما که با عشق امام حسین برای دیدار عمر مطهر ایشان در منطقه حاضر می‌شوند شرایط بسیار خوبی داشته باشند و خدمت‌رسانی خوبی را هم در داخل کشور در استان‌هایی که مرز تردد هستند و در مناطق پایانه‌های مرزی و همچنین در داخل خود نجف کربلا سامرا و کاظمین داشته باشیم.

وی ایجاد فضای لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را از دیگر برنامه‌های هلال‌احمر عنوان کرد و گفت: گسترش این مسئله ملزم داشتن فضای فیزیکی و امکانات اولیه است.

رئیس هلال‌احمر کشور افزود: برای اینکه بتوانیم جوانان را در یک مکان جمع کرده و فضای لازم برای بروز خلاقیت‌های و توانمندی باشیم حتماً لازم است که مردم و مسئولین همکاری کافی با ما داشته باشند.

وی تأکید کرد: امید است که پایگاه شهید ساکی ملایر پیش از هفته دولت سال ۹۹ آماده‌شده و شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

پیوندی به نیاز شهرستان به و انبار امدادی و ساختمان هلال‌احمر بیان کرد: با توجه به گسل‌های متعدد در منطقه و بخصوص در نهاوند و تجربه تلخ زلزله در چندین سال پیش و احتمال وجود حوادث در نهاوند اولین شهرستان نزدیک ملایر بوده که بایستی پایگاه مجهز داشته باشد.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار