نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مهر 1398 - 8:32   |   کد مطلب: 27479
فرمانده انتظامی ملایر:
احترام به قانون امنیت می‌آورد
فرمانده انتظامی ملایر گفت: احترام به قانون امنیت می‌آورد و هرگاه قانون‌گریزی وجود داشته باشد سبب ناامنی می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدباقر سلگی  در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در فرمانداری ملایر امنیت را حاصل یک کار گروهی دانست و اظهار داشت: برای ایجاد امنیت باید همه گروه‌ها، نهادها و حتی سمن‌ها ورود پیداکرده تا امنیت پایدار در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به انتخاب ملایر به‌عنوان رتبه برتر در طرح امنیتی در استان بیان کرد: شاخص‌های مختلفی برای این امر در نظر گرفته‌شده است که بر اساس همین شاخص‌ها ملایر به‌عنوان یکی از رتبه‌های برتر امنیتی در استان انتخاب‌شده است.

فرمانده انتظامی ملایر مهم‌ترین کار نیروی انتظامی در کنار امنیت را بحث فرهنگی عنوان کرد و گفت: کار فرهنگی و اطلاع‌رسانی قانون از اهداف اصلی در نیروی انتظامی است که از ادارات مختلف انتظار است که در کنار پلیس به این مسئله توجه کنند.

وی به‌کارگیری اتباع خارجی، نزاع‌ها، مواد مخدر،کالای قاچاق و عدم توجه به  فرهنگ ترافیک را از مهم‌ترین مشکلات در شهرستان ملایر بیان کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در ایام اربعین خروج از کشور بدون گذرنامه و تجمعات در مرزها است که از مردم درخواست می‌شود به این مسئله برخلاف قانون توجه داشته باشند.

سلگی غیبت‌های سربازی و اضافه‌خدمت خوردن مشمولین را یکی دیگر از مسائل  مهم در بحث‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم آگاهی از قانون مشمولان گاها تا ۶ ماه اضافه‌خدمت خورده  که همین امر نشان‌دهنده توجه به فرهنگ‌سازی و توجه به قانون در بین مردم است و باید با فرهنگ‌سازی و توجه به زیرساخت‌ها باعث کاهش جرائم در جامعه شد.

وی به چاپ ۵ هزار بروشور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این هفته  تلاش کرده با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و قوانین و مقررات به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

فرمانده انتظامی ملایر  شعار هفته نیروی انتظامی را در سال ۹۸ :پلیس هوشمند و مقتدر امین مردم است” عنوان کرد و گفت: برنامه‌های این هفته از ۱۱ مهر تا هفدهم این ماه برگزار می‌شود.

وی مهم‌ترین اهداف این هفته را معرفی اقتدار، توانمندی‌ها و کارآمدی پلیس به مردم، افزایش کارایی در حوزه پیشگیری اجتماعی، ارائه کارنامه پلیس به عموم مردم،  کاهش قانون‌گریزی و افزایش التزام به قانون و توسعه آموزش همگانی عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین‌شده برای هفته نیروی انتظامی در شهرستان عنوان کرد:  برگزاری مسابقات ورزشی همایش پیاده‌روی خانوادگی سخنرانی در نماز جمعه تعطیل است مشاوران برتر ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در هفته این هفته در شهرستان است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار