نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. مهر 1398 - 8:25   |   کد مطلب: 27494
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: تا کنون ۲۰۰ اثر در این شهرستان ثبت ملی شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و گردشگری در این شهرستان وجود دارد، گفت: ۲۰۰ اثر از این آثار ثبت ملی شده است.

او با بیان اینکه ملایر به عنوان شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت معرفی شده است گفت: این دو اصل مهم می‌تواند فرصت گردشگری این شهرستان را بالا برده و در آینده شاهد حضور بیشتر گردشگران و مسافران در ملایر باشیم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به هفته گردشگری گفت: برنامه‌های هفته گردشگری از ۵ تا ۱۲ مهر در کشور در حال انجام است که در شهرستان ملایر نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

جلیلی بازدید رایگان از موزه ملایر در ۵ مهر را از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در ملایر دانست و افزود: همزمان با هفته گردشگری دهمین آیین شیره پزی مانیزان نیز در ۱۰ مهردر روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در دهمین آیین گردشگری مانیزان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است افزود: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و عرضه سوغات از ۱۰ تا ۱۲ مهر در این روستا، برگزاری جشنواره انتخاب بر‌ترین شیره انگور، برنامه‌های متنوع و متناسب با ایام ماه محرم و صفر، تجلیل از برترین‌های پخت شیره از جمله برنامه‌های دهمین جشنواره شیره پزی مانیزان همزمان با هفته گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره وجود ۲ خانه بوم گردی در روستای مانیزان گفت: در حال حاضر یک خانه بوم گردی در این شهرستان فعال در این روستا فعالیت دارد و یک خانه بوم گردی دیگر نیز در مانیزان به زودی بهره برداری می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه یک خانه بوم گردی دیگر نیز در روستای داویجان ملایر در دست افتتاح است افزود: دو متقاضی نیز برای ایجاد خانه بوم گردی دیگر در روستای طائمه و سد کلان داریم.

او با اشاره به اینکه یک متقاضی نیز برای ایجاد خانه بوم گردی در روستای علی‌آباد دمق داریم گفت: هنوز مجوز‌های لازم برای این خانه بوم گردی انجام نشده که در صورت انجام مجوز‌ها این خانه بوم گردی را نیز در این روستا خواهیم داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با بیان اینکه متقاضیان ایجاد خانه‌های بوم گردی متناسب با طرح می‌توانند با استفاده از تسهیلات ۶ درصد نسبت به ایجاد خانه بوم گردی اقدام کنند گفت: ایجاد خانه‌های بوم گردی باید شرایط لازم را از نظر میراث فرهنگی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار