نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. مهر 1398 - 9:10   |   کد مطلب: 27499
مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر گفت: واکسیناسیون ۲۸۱ هزار و ۸۴۸ دام سبک و سنگین در برابر بیماری‌های مختلف این شهرستان انجام شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی قلی زاده، مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر گفت: این اقدامات با هدف خدمت رسانی به مردم و بهداشت جامعه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان انجام می‌شود.

او از انجام ۲۸۱ هزار ۸۴۸ مورد واکسیناسیون دام سبک و سنگین شهرستان امسال در برابر بیماری‌های مختلف خبر داد و افزود: واکسیناسیون دام‌ها در مناطق مختلف شهرستان انجام شده است.

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر گفت: ۱۰ هزار و ۴۲۴ راس دام در دامداری‌های صنعتی مورد تست بیماری سل و بروسلوز قرار گرفتند.

قلی زاده با اشاره به انجام ۶ هزار و ۴۹۸ مورد بازرسی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها از مکان‌های مختلف شامل واحد‌های عرضه مواد خام دام و لبنی، کشتارگاه‌ها صورت گرفته است.

او گفت: از این تعداد بازرسی انجام شده تعداد ۹۵ مورد نمونه برداری و ۶۸۶ مورد آزمایش نیز بر روی نمونه‌ها انجام شده است.

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر ادامه داد: نتیجه این بازرسی‌ها معدوم سازی ۵ هزار و ۸۴۲ کیلوگرم انواع مواد خام فاسد و غیر قابل مصرف بوده است.

قلی زاده با بیان اینکه تعداد ۲۳ واحد عرضه نیز پلمب شده است، افزود: امسال ۱۱۴ واحد نیز به تعزیرات حکومتی معرفی و تعداد چهار واحد به دادگاه معرفی شده است.

او با بیان اینکه نظارت بر تالار‌ها و رستوران‌ها هم به صورت مستمر انجام می‌شود از مردم خواست موارد مورد نیاز و یا تخلف را به این اداره اطلاع دهند.

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر با اشاره به روز دامپزشکی و آغاز هفته دامپزشکی از آغاز واکسیناسیون طیور بومی در روستا‌های شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون سراسری با همکاری دهیاران انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار