نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مهر 1398 - 8:08   |   کد مطلب: 27502
شهردار سامن گفت: شهر سامن در یکی از محورهای اصلی تردد واقع شد و روزانه حدود ۶ هزار وسیله نقلیه از این شهر تردد می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ عظیم باویسی شهردار سامن صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر  با اشاره به موقعیت استراتژیک این شهر اظهار داشت: سامن دروازه استان همدان به استان لرستان و غرب کشور است و روزانه  حدود ۶ هزار وسیله نقلیه از این شهر تردد می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم ازلحاظ مالی و امکانات ضعیف هستند و امکانات شهر نیز ضعیف است نیاز بیشتری به توجه به این شهر است.

شهردار سامن   شهرداری را یک‌نهاد غیردولتی و درآمد هزینه دانست و بیان کرد: اگر در شهرداری پول نباشد نمی‌توان برای عمران و آبادانی شهر اقدامی انجام داد و این نیازمند و مستلزم آن است که مردم به پرداخت عوارض توجه ویژه داشته باشند.

وی پرداخت عوارض راهی برای جلوگیری از ورشکستگی شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: انتظار ما از مردم این است که هرکسی در سطح شهرها می‌خواهد ملکی را معامله کند به شهرداری مراجعه کند و وضعیت آن را مشخص کند تا با مشکلات بعدی مواجه نشود.

باویسی گفت: بسیاری از افراد   اطلاعات دقیقی از قانون شهری و ضوابط آن نداشته و همین امر باعث تحمیل هزینه‌های آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد شش‌ماهه خود در شهرداری سامن بیان کرد: بودجه شهرداری سامن در شش‌ماهه نخست سال ۹۷ بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که در شش ماه سال جاری به ۲ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

شهردار سامن افزود: تا شهریور سال گذشته  تحقق بودجه ۴۴ درصد بوده است و این در حالی است که امسال تحقق بودجه ۶۶ درصد بوده و نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.
باویسی اجرای پروژه آسفالت بلوار داخل شهر سامن را  یکی از مهم‌ترین اقدامات در این شهر بیان کرد و گفت: شهرداری سامن خود دارای کارخانه آسفالت است اما این کارخانه فاقد برق و گاز است و با ژنراتور و نفت کوره کار می‌کنند.

وی گفت: کل بلوار ۴۴ هزار مترمربع بود که با توجه به تردد زیاد و زیرسازی نما نامناسب ۱۴ هزار متر آن با برداشت آسفالت به‌صورت بیل کن، لایه پنج سانتی‌متری آسفالت‌ریزی شد.
شهردار سامن افزود: دو هزار متر در دور میدان اصلی شهر سامن آسفالت‌ریزی کامل انجام شد که برای این دو قسمت با توجه به قرارداد با پیمانکار در حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی افزود:  ۳۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از بلوار اصلی شه سامن که محل عبور و تردد بسیاری از وسایل نقلیه ازجمله ماشین‌ها سنگین است روکش و لکه‌گیری شد.
باویسی اجرای این پروژه با حاصل کار جهادی دانست و بیان کرد: به مسئولین و مردم قول داده‌شده بود که تا پایان تیرماه این پروژه اجرا شود و یک هفته زودتر از قول داده‌شده این پروژه اجرایی شد.

وی جدول حاشیه بلوار، اصلاح رمپ، خط‌کشی و نصب تابلو را از دیگر اقدامات شهرداری در این محور عبور و مرور عنوان کرد.

وی گفت:  امسال یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان اعتبارات استانی به شهرداری سامن  تخصیص داده‌شده است که ۵۰۰ میلیون تومان برای مهار آب‌های سطحی، ۴۵۰ میلیون برای سوغات سرای بوستان الغدیر و ۳۸۰ میلیون برای جدول‌گذاری پله‌ای فلزی استفاده می‌شود.

شهرداری سامن  گفت: در اجرای آسفالت بلوار شهر سامن کلیه استانداردها رعایت شده و آزمایشگاه فنی خاک شهرستان نیز آن‌ها را بررسی کرده است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار