نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مهر 1398 - 8:11   |   کد مطلب: 27504
رئیس اداره استاندارد ملایر گفت: از ابتدای مهر سال گذشته تا ابتدای مهر امسال ۵۷۱ فقره گواهینامه انطباق کالای صادراتی به وزن ۱۹ هزار و ۴۳ تن در این شهرستان صادر شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ داریوش خالقی  در جمع خبرنگاران افزود: در مدت یاد شده ۱۵ فقره پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد در این شهرستان صادر شد.

وی ۱۱۱ فقره بازدید فنی _ نظارتی، یکهزار و ۲۴۴ مورد نمونه‌برداری محصول، ۴۶ مورد بازرسی باسکول ثابت همکف و ۸۳ مورد صدور تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور را از دیگر اقدامات در یک سال گذشته عنوان کرد.

رئیس اداره استاندارد ملایر ادامه داد: طی مدت یک سال گذشته ۱۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در این شهرستان تعلیق و ابطال شد.

خالقی بیان کرد: در این مدت مجوز بهره‌برداری تجهیزات شهر بازی برای ۴۴ دستگاه صادر و تمدید و ۱۸ مورد بازرسی از شهربازی‌ها انجام شد.

وی همچنین به یکهزار و ۲۱۶ مورد بازرسی از بازار عرصه محصول، ۷۵ مورد نمونه‌برداری از بازار اَنگ فلزات گرانبها، بررسی صحت عملکرد ۳۲۰ نازل سوخت و بررسی صحت عملکرد لوازم توزین در واحدهای صنفی برای هزار و ۲۰۰ دستگاه طی یک سال گذشته اشاره کرد.

رئیس اداره استاندارد ملایر با بیان اینکه در این مدت ۹ مورد اقدام حقوقی داشتیم گفت: طی سال‌های گذشته واحدهایی همچون شرکت بافتینه و شرکت پِلاره به عنوان واحدهای برتر در حوزه استاندارد شناخته شدند که امسال هنوز واحدهای برتر معرفی نشده‌اند.

خالقی با بیان اینکه ملایر تنها شهرستان دارای اداره استاندارد در استان است افزود: در حال حاضر شهرهای ملایر و نهاوند زیر پوشش این اداره است.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه‌های فرآوری کشمش در ملایر گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای فرآوری و بسته‌بندی کشمش برای تولید و توزیع در داخل مشمول استاندارد اجباری نیست و می‌توانند گواهی انطباق محصول صادراتی برای محموله اظهار شده خود اخذ کنند، اما برای صادرات مشمول استاندارد اجباری است.

خالقی یادآور شد: در حال حاضر از چهار شهر بازی ملایر، سه مورد پروانه استاندارد گرفته‌اند و یک مورد هم در دست اقدام است.

وی به آغاز هفته استاندارد از ۱۶ تا ۲۲ مهر با شعار جهانی «استانداردهای ویدیوئی، خالق صحنه جهانی» اشاره و بیان کرد: ویدیو رسانه‌ای مدرن برای بیان دیدگاه است و پیشرفت دانش و فناوری مرتبط با ابزارهای ارتباطی به تصاویر ویدیوئی رسیده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر با تاکید بر اینکه بنا بر گستره وسیع استفاده از ابزارهای ارتباطی، ضرورت استانداردسازی بیش از پیش آشکار می‌شود ادامه داد: اینجاست که استانداردهای ویدیویی به کمک می‌آیند تا به عنوان خالق صحنه‌های جهانی زمینه‌های به اشتراک‌گذاری اطلاعات از طریق تصاویر زنده و پویا و تامین نیاز صنایع مربوط به قابلیت‌های فشرده‌سازی را فراهم آوریم.

خالقی اظهار داشت: از این طریق امکان تولید تصاویر ویدیویی ماندگار با کیفیت بهتر و دسترسی آسان‌تر را برای همه کاربران ایجاد کرده تا ما نیز قادر باشیم پیام خود را به معاصران و آیندگان انتقال دهیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار