نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مهر 1398 - 8:12   |   کد مطلب: 27505
همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین ۶ موکب برای پذیرایی و خدمتگزاری به زائران اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در محورهای تردد زائران در شهرستان ملایر برپا شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر  بیان کرد: از ۱۶ مهر فعالیت ۶ موکب در مسیرهای تردد زائران از شهرستان ملایر آغاز می‌شود.

سعید کتابی با بیان اینکه فعالیت موکب‌ها تا سی‌ام مهر ادامه دارد گفت: موکب حضرت زهرا(س) بزرگترین موکب این شهرستان در مسیر ملایر به اراک در محل بهشت هاجر دایر و روزانه بیش از سه هزار وعده صبحانه، ناهار، میان وعده و شام در بین زائران توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: موکب زنگنه، روستای توچغاز، حسین‌آباد ناظم، آورزمان و روستای انوج از دیگر موکب‌های این شهرستان است که در این ایام به زائران خدمت می‌کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: یک موکب نیز در محور ملایر _ همدان نیاز است که تاکنون درخواستی برای این مسیر نداشتیم.

کتابی یادآور شد: چند درخواست برای برپایی موکب در نقاط مختلف شهرستان داریم که در صورت برپایی با دادن میان وعده و چای از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی سه موکب سال گذشته در ملایر پیش‌بینی کرد: امسال با افزایش تعداد موکب‌ها، میزان خدمات‌دهی به زائران به حدود ۱۵۰ هزار تن افزایش یابد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تقدیر از تلاش‌های ویژه اداره اوقاف و امور خیریه در خدمات‌دهی به زائران از طریق موکب‌ها افزود: این خدمات مادی و معنوی طبق نیت واقف امسال نیز ادامه دارد.

پیش‌بینی ارائه خدمات به بیش از ۱۵۰ هزار زائر در ملایر

 

کتابی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای فراهم کردن امکانات لازم موکب‌ها دارند تاکید کرد: این موکب‌ها مردمی است و نظارت‌های لازم را در این مدت از موکب‌ها داریم.

وی خواستار کمک‌های مردمی به موکب‌ها برای خدمات‌دهی بهتر به زائران شد و بیان کرد: امکاناتی همچون نمازخانه، سرویس بهداشتی، کیوسک نیروی انتظامی برای تامین امنیت زائران، غرفه سلامت، حضور پزشک، برپایی نماز جماعت، غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، مکانیک، دوش حمام و اسکان اضطراری در موکب حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است.

کتابی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در سایر موکب‌ها نیز این خدمات ارائه شود و بتوانیم همانند سال‌های گذشته خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در این شهرستان طبق دستورالعمل ستاد اربعین کشور و استان همدان اظهار داشت: در این زمینه ۹ کمیته تخصصی ستاد اربعین در ملایر تشکیل شد.

کتابی اضافه کرد: این شهرستان در مسیر تردد زائران عتبات عالیات قرار گرفته و هر سال زائران اربعین برای حضور در کربلای معلی از این مسیر تردد می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار