نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مهر 1398 - 8:14   |   کد مطلب: 27506
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌پروپوزال جهانی شدن مبل منبت ملایر به وزارت میراث فرهنگی ارسال شده و این وزارتخانه در حال دعوت کارشناسان سازمان جهانی یونسکو برای حضور و بازدید از ملایر است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر چند هفته پیش علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهرستان ملایر و بازدید از بازار مبل، کارگاه‌ها و نمایشگاه مبل منبت، افزود: در این سفر ‌مونسان این حق را به ملایری‌ها داد که باید هرچه سریع‌تر تلاش‌های این وزارتخانه برای ثبت جهانی مبل منبت ملایر جهت‌گیری خاصی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال احداث یک نمایشگاه دائمی ویژه مبل منبت در ملایر هستیم که این کار از سوی وزیر میراث فرهنگی مورد تأیید قرار گرفت، ادامه داد: ‌برپایی نمایشگاه‌های ویژه مبل منبت در طول برگزاری جشنواره ملی مبل منبت طی سالیان اخیر موجب رشد اقتصادی ملایر شده است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت گردش مالی و میزان فروش نمایشگاه داران مبل منبت ملایر را در سال گذشته در مدت برگزاری جشنواره ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: امسال نیز 150 هزار نفر مسافر و گردشگر به واسطه برگزاری سومین دوره جشنواره ملی مبل منبت در ملایر حضور داشتند.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری نشست نمایندگان ملایر و مدیرعامل مخابرات ایران اشاره و اظهار کرد: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان ملایر و مدیرعامل مخابرات کشور موضوعات مختلف این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ‌اختصاص زمین مورد نیاز برای بیمارستان شهر ازندریان که برنامه‌ریزی‌های لازم با هدف احداث آن توسط خیریه حضرت زهرا(س) انجام شده است، از محوری‌ترین موضوعات این جلسه بود که بنابر رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد زمین واقع در شهر ازندریان و متعلق به مخابرات به این امر اختصاص یابد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار