نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مهر 1398 - 8:15   |   کد مطلب: 27507
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: سال گذشته کلنگی برای ساخت بیمارستان محلی ازندریان بر زمین زده شد که به علت انجام نشدن امور کارشناسی مکان ساخت این بیمارستان با مشکل مواجه شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام احد آزادیخواه در نشست بررسی مسائل و مشکلات ساخت بیمارستان ازندریان ملایر با تأکید بر ضرورت اقدام کارشناسی گفت: سال گذشته کلنگی برای ساخت بیمارستان محلی بر زمین زده شد که ای کاش از قبل کارشناسی شده بود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه هدف انجام خدمت است، افزود : دولت وقتی می‌خواهد زمینه انجام خدمتی را فراهم کند نباید این اقدام به دلیل انتخاب مکان پروژه متوقف شود چرا که هم جفای به خیّرین و هم جفای به دولت است.

وی تفکیک بین خدمات بهداشتی و درمانی را به صلاح مردم ندانست و بیان کرد: سیاست وزرات بهداشت بر تجمیع خدمات است.

ساخت بیمارستان از مطالبات مهم مردم این منطقه است

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه است، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمین متعلق به شرکت مخابرات در کنار مرکز جامع سلامت وجود دارد که اگر بتوانیم با توان مؤسسه فاطمه زهرا (س) آن را خریداری کنیم، امکان ساخت بیمارستان در کنار مرکز جامع سلامت فراهم می‌شود.

محمد کاظمی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم در این مکان وجود دارد، این اقدام از هر لحاظ به‌صرفه و اقتصادی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز با بیان اینکه دغدغه اصلی ما فراهم کردن شرایطی است که خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه بهبود یابد، گفت: در حال حاضر یک مرکز جامع سلامت با ۷۵۰ متر زیربنا در این شهر وجود دارد که زیرساخت‌های آن تکمیل است و خدمات اولیه بهداشتی و درمانی را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد.

رشید حیدری مقدم گفت: این مرکز به گونه‌ای ساخته شده که قابلیت ساخت ۷۵۰ متر طبقه بالای آن نیز وجود دارد و با احتساب ۶۵۰ متر زمینی که درکنار این مرکز بلااستفاده مانده عملاً ۲ هزار متر زمین وجود دارد که می‌توان از آن برای ساخت بیمارستان محلی استفاده کرد.

حیدری‌مقدم گزینه بعدی برای ایجاد بیمارستان را زمین ۳ هزار متری که توسط خیرین اهدا شده عنوان کرد و افزود: به دلیل در دسترس نبودن این مکان، نداشتن زیرساخت‌های لازم و اینکه چارت سازمانی آن تعریف نشده عملاً ساخت این بیمارستان با چالش روبه رو شده و زمانبر است و قابلیت اجرایی ندارد.

ساخت بیمارستان در این مکان توجیه اقتصادی، منطقی و بهداشتی و درمانی ندارد و این بیمارستان محلی نیز یکی از ۸۸ هزار پروژه نیمه تمام در کشور می‌شود وی گفت: ساخت بیمارستان در این مکان توجیه اقتصادی، منطقی و بهداشتی و درمانی ندارد و این بیمارستان محلی نیز یکی از ۸۸ هزار پروژه نیمه تمام در کشور می‌شود.

حیدری‌مقدم وجود دو مرکز در این شهر را قابل توجیه نداشت و بابیان اینکه به هیچ وجه مجوزهای آن صادر نمی‌شود، گفت: یا باید مرکز جامع سلامت را توسعه داد و بیمارستان محلی را در کنارش ایجاد کرد یا در زمین ۳ هزار متری، مرکز بهداشتی و مرکز درمانی ایجاد کرد.

امام جمعه ازندریان نیز در این نشست اظهار داشت: در حق شهر ازندریان اجحاف شده و خدمات دولتی متناسب با جمعیت بالای این شهر انجام نگرفته است.

حجت الاسلام علی امیدی با اشاره به احساس وظیفه مؤسسه خیریه در ساخت این بیمارستان گفت: این مؤسسه برای ساخت بیمارستان با بن بست‌های زیادی روبه رو شد و با بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که اگر مخابرات زمینش را واگذار کند این مشکل رفع می‌شود.

امیدی در ادامه افزود: متأسفانه زمین متعلق به بخش خصوصی با درآمد هنگفت است و اگر زمین را واگذار نکند ساخت بیمارستان در این مکان به بن بست می‌خورد و از طرفی ساخت بیمارستان در زمین ۳ هزار متری هم معلوم نیست چه زمانی به سرانجام می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه فاطمه زهرا(س) نیز بابیان اینکه برای ساخت بیمارستان هیچ گونه مشکل بودجه نداریم، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تمام هزینه‌های ساخت بیمارستان را تأمین کنیم.

ساخت بیمارستان در مرکز جامع سلامت به صلاح نیست

احمد میرزایی ساخت بیمارستان در مرکز جامع سلامت را به صلاح ندانست و گفت: این اقدام عملاً قوطی کبریتی است و اگر همه فضا اشغال شود با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

وی گفت: مخابرات با قیمت بسیار بالایی که برای زمین گذاشت راه را بست و اگر بتوانیم زمین را با قیمت مناسب بخریم ساخت بیمارستان در کنار مرکز جامع سلامت بسیار خوب است و اگر هم موفق نشویم، تمامی زیرساخت‌های لازم را برای زمین ۳ هزار متری فراهم می‌کنیم تا بیمارستان محلی هر چه زودتر در ازندریان ساخته شود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه خدمات بهداشتی ودرمانی قبل تفکیک نیستند، کنار هم بودن این مراکز را ضروری عنوان کرد.

محسن ترکاشوند گفت: اگر به سمت خرید زمین مخابرات حرکت کنیم به صرفه‌تر است و با این اقدام ۲ میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار