نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. آبان 1398 - 8:24   |   کد مطلب: 27536
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان:
رفتار و منش آیت‌الله گنبدی برای ما یک الگوی کامل است
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره ساده زیستی آیت‌الله لطیفی گنبدی اظهار داشت: اگر با نگاه ساده و عوامانه بخواهیم به زندگی آن بزرگوار نگاه کنیم وی زندگی خیلی ساده و ابتدایی و بدون مسائلی که انسان‌های امروزی به دنبالش هستند بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود عباسی در گفت و گو با خیرنگار ملایری‌هاافزود: ما در زندگی آیت‌الله گنبدی چیزی از تعلقات دنیایی را مشاهده نمی‌کردیم ، اما اگر عمیق‌تر به زندگی ایشان بخواهیم نگاه کنیم و نگاه نزدیک به‌واقع داشته باشیم ما نمی‌توانیم بگوییم عدم وابستگی به تعلقات دنیا صرفاً به زندگی بود.

وی گفت: عدم تعلق به دنیا در وجود ایشان خیلی گسترده‌تر از این حرف بود و باید گفت کسانی که تحصیلات عالیه دارند در هر مجموعه علمی که درس‌خوانده باشند طبیعتاً به‌صورت خودکار یک غرور علمی به سراغ انسان می‌آید انسان چیزی را در خود می‌بیند که در دیگران نمی‌بیند، بعضاً می‌بینیم این افراد در برخورد با دیگران یک مقداری خودشان را جمع می‌کنند باوقار و سنگینی دیگران با برخورد می کنند اما علیرغم وزنه علمی که در وجود آیت‌الله گنبدی وجود داشت یک برخورد ساده و بسیار صمیمانه با همه مردم داشت و نه غرور علمی در وی وجود داشت نه اینکه برای خودش یک فضیلت خاصی قائل بود.

وی گفت: وقتی برخورد ایشان را با مردم کوچه و بازار می‌دیدیم، خیلی صمیمانه بود و همه به‌راحتی به وی دسترسی داشتند و هر موقع از شبانه‌روز به او مراجعه می‌کردند باروی خوش و گشاده با مردم برخورد می‌کرد و این فضیلتی بود که شاید انسان در خیلی از افراد نمی‌تواند به‌راحتی ببیند و یا پیدا کند.

حجت‌الاسلام عباسی ولایتمداری را یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله گنبدی عنوان کرد و گفت: ما توفیق داشته که با دوستان صداوسیمای استان برای تهیه مستند خدمت ایشان رسیدیم و در این دیدار از بین مطالب مختلف بر حمایت از مقام معظم رهبری و ولایت‌فقیه تأکید داشت و بسیار حمایت خوب و محکمی را از مقام معظم رهبری داشت که نشان از ولایت‌پذیری و ولایت مداری ایشان بود.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این بزرگوارآگهی از مسائل روز بود بااینکه ایشان خیلی زندگی ساده‌ای داشت و نزدیک به صدسال عمر کرده بود، که تصور می‌شد ایشان در جریان مسائل روز نیست و از مسائل روز و جریانات روز دور است و ازآنچه در اطرافشان است بی‌خبرند، اما وقتی درباره این امور با وی صحبت می‌کردی درمی یافتی که به اطراف خودش اطلاعات کاملی داشته و انسانی است کاملاً مسلط به شرایط روزگار خودش و آگاهی کاملی نسبت به مسائل روز دارد و آگاهی ایشان به مسائل روز بسیار قابل‌توجه بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: خیلی افراد وقتی درگیر مسائل روزانه می‌شوند از مسائل علمی و رسیدگی به مسائل معنوی غافل می‌شوند اما ایشان این‌گونه نبود و جامع بود و ضمن اینکه پرهیز از تعلقات دنیایی داشت درعین‌حال آگاهی نسبت به مسائل دنیا داشت و عدم تعلق به دنیا به معنای عدم آگاهی نبود و این‌ها برای ما یک الگو است.

وی تأکید کرد: در برخوردهایی که با وی داشتم نکاتی به من گفته که در شیوه زندگی و مسیر زندگی تحول ایجاد می‌کرد و بعضی‌اوقات با یک‌جمله‌ای که ایشان می‌فرمودند مسیر زندگی شخصی‌ام را تغییر می‌دادم.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار