نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. آبان 1398 - 9:12   |   کد مطلب: 27539
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:
انتقال آب از سد کلان ۶ میلیارد اعتبار نیاز دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: خط انتقال آب از سد کلان به ملایر ۸۵ درصد پیشرفت داشته و برای اتمام نیازمند ۶ میلیارد تومان است.

به گزارش ملایری‌ها؛ منصور ستوده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خط انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر ۳۸ کیلومتر است، افزود: امسال هفت میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه درنظر گرفته شده که تا کنون تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به ملایر سه بخش است،  افزود: این پروژه دارای سه بخش احداث سد، خط انتقال و تصفیه خانه بوده که تصفیه خانه توسط بخش خصوصی به صورت BOT آغاز شده و تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال یا اوایل سال آینده پایان یابد.

وی با بیان اینکه خط انتقال آب به ملایر در انتهای کار است و سه کیلومتر باقی مانده به‌طوریکه از ۳۸ کیلومتر ۳۵ کیلومتر اجرایی شده، خاطرنشان کرد: تا کنون ۴۱ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و کل پروژه ۵۴ میلیارد تومان هزینه دارد.

ستوده از افزایش ۵۳ درصدی بارندگی در سال آبی جاری خبر داد و گفت: از ابتدای مهر تا کنون ۵۱ میلی‌متر بارش در استان همدان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۳.۵ میلی‌متر بوده، افزایش ۵۳ درصدی دارد. در آمار بلند مدت نیز در استان همدان ۱۹میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است که بارش‌های امسال نسبت به بلندمدت نیز ۱۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در ایستگاه‌های باران سنجی استان همدان بیشترین میزان بارش با ۶۶ میلی‌متر مربوط به ایستگاه خمیگان در حوضه رزن- قهاونده بوده و پس از آن در ایستگاه سد اکباتان و دشت همدان-بهار با ۶۰ میلی‌متر بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار