نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آبان 1398 - 8:37   |   کد مطلب: 27559
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر ما در مقابل امریکا نمی‌ایستادیم در بهترین حالت تبدیل می‌شدیم به عربستان و یا مصر که آمریکا با آن کاری نداشته و از نظر اقتصادی مشکلی ندارد اما از نظر صنعت رشد ندارد و کاملاً عمله آمریکا است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی حسینی‌یمین، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای مقاومت و ایستادگی ایران پس پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت:اگر ایستادگی نمی‌کردیم ضربه بیشتری می‌خوردیم و این مهم‌ترین دستاورد این است.

وی گفت: اگر ما در مقابل آمریکا نمی‌ایستادیم در بهترین حالت تبدیل می‌شدیم به عربستان که آمریکا با آن کاری نداشته و از نظر اقتصادی مشکلی ندارد اما از نظر صنعت رشد ندارد و کاملاً عمله آمریکا است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر ما در مقابل آمریکا مقاومت نمی‌کردیم تبدیل می‌شدیم به کشوری مانند افغانستان، عراق یا دیگر کشورهایی که در ابتدای انقلاب با آن‌ها خیلی متفاوت نبودیم.

وی به مطالعه کشورهایی که در مقابل آمریکا ایستادگی نکردند و اتفاقاتی که برای آنان افتاده تأکید کرد و گفت: باید کشورهایی را مطالعه کرده که در شرایط اقتصادی و اقلمی ما شباهت به آن‌ها داریم و مقاومت باعث شده است که ما امروز سر پای خود بایستیم و عمله آمریکا نباشیم.

حجت‌الاسلام حسینی یمین به عقیده برخی درباره راه گشایی مذاکره برای کشور با آمریکا اشاره و بیان کرد: اگر قبل از ماجرای برجام این حرف را می‌زد شاید می‌شد اندک تأملی در این باب کرد و چراکه ما تجربه‌ای جدی نداشتیم هرچند تجربه بقیه کشورها و آیات قرآن را داشتیم اما بعد از برجام اگر کسی این حرف را بزند باید در عقل آن شک کنیم و بگوییم آیا این شخص تعقل کرده است یا نه؟!

وی افزود: ما با آمریکا و ۵+۱ در مکان‌ها و نوبت‌های مختلف و انواع و مقامات مذاکره کردیم و به سندی رسیدیم و آمریکا آن را امضا کرده است و توافقی مشترک در چهارچوب مذاکره و بین‌المللی به‌دست‌آمده است اما همین را آمریکا پاره کرده و بیان کرد که من هیچ‌گونه پایبندی به آن ندارم.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اگر اکنون با این تجربه کسی دم از مذاکره بزند باید گفت واقعاً نمی‌فهمد که این مسئله را بیان می‌کند هرچند بیان شود که آمریکا عوض‌شده و ماهیتش تغییر کرده اما موضوع همان موضوع است و انسانی که دو بار از یک سوراخ گزیده شود باید در عقلش شک کرد.

وی گفت: این مسئله بسیار واضح است که ما از مذاکره به‌جایی نرسیده‌ایم اگر توانسته‌ایم پیشرفتی داشته باشیم در اثر همان مقاومت است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار