نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. آبان 1398 - 17:52   |   کد مطلب: 27570
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: در راستای اجرای نیات واقفین و در بخش‌های مختلف اوقاف در یک سال گذشته بیش از 5 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کرده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ پژمان جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به عملکرد یک‌ساله اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اظهار داشت: عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در 4 بخش درآمدی، فرهنگی، مالی و حقوقی است.

وی بیشترین فعالیت این اداره را در بخش فرهنگی عنوان کرد و گفت: اجرای نیت واقف مهم‌ترین رویکرد در این بخش است و بیشتر نیات واقفین در بحث آموزش، درمان اطعام نیازمندان و عزاداری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: سال گذشته در راستای کمک به تحصیل نیازمندان بیش از ۹۶۰ میلیون تومان لوازم‌التحریر در بین بیش از ۶ هزار دانش‌آموز توزیع‌شده است.

وی افزود: روضه‌خوانی را یکی دیگر از نیات مهم واقفین عنوان کرد و افزود: در راستای نیت واقفان در این بخش و عزاداری شب‌های جمعه بیش از ۷۷۰ میلیون تومان هزینه شده و ۷۵ هزار نفر نیز از آن بهره‌مند شدند.

جعفری گفت: زمستان سال گذشته و در راستای توزیع البسه گرم و کفش در بین دانش آموزان نیازمند نزدیک به ۹۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مدارس موقوفه شهرستان بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از 680 میلیون تومان در مدارس فخریه و سیف‌الدوله و نمونه سیفیه هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر به اقدامات انجام‌شده در دبیرستان نمونه سیفیه اشاره و عنوان کرد: یکی از نیات اصلی سیف‌الدوله دبیرستان نمونه است که در راستای بازسازی نما و تعویض پنجره‌های مدرسه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی تأکید کرد: اوقاف و امور خیریه شهرستان همواره یکی از عنوان حامیان و گردانندگان اصلی در برنامه‌های شهرستان بوده است.

جعفری گفت: در راستای هزینه و حمایت از زائرین کربلا و موکب بیش از ۲۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی به اعزام بیش از ۱۱۲ نفر از کربلایی اولی‌ها به سفر زیارتی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: در راستای نیت واقفین و برای اولین بار و در راستای نیست دستگیری از زائرین در زمستان این افراد شناسایی و اعزام شدند.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر افزود: امسال نیز به دنبال این بوده که مجدداً افرادی را به عتبات اعزام کنیم و این مسئله امسال تقویت شود.

 جعفری تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی را یکی دیگر است اقدامات انجام‌شده و اوقاف و امور خیریه در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این بخش بیش از ۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی به برنامه‌ریزی برای برگزاری محفل انس با قرآن جامع شهرستانی با حضور قاریان مطرح کشوری در ملایر اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با دانشگاه علوم قرآنی آموزش‌وپرورش علاقه‌مندان قرآن شهرستان برگزار شد تصمیم بر این شد که در هفته اول آذر این محفل برگزار شود هرچند که اوقاف و امور خیریه متولی امور قرآنی نیست اما بر اساس دغدغه این اقدام انجام می‌شود.

 جعفری عمران و ‌آبادانی امامزادگان را یکی دیگر از اقدامات اوقاف عنوان کرد و گفت: در راستای بازسازی و مرمت امامزاده‌های شهرستان ازجمله امامزاده علی‌اکبر (ع) کرکان، امامزاده عبدالله (ع) ملایر، زبیده خاتون زمان‌آباد و امامزاده ابراهیم (ع) طجر با همراهی خیرین اقدامات مؤثری انجام‌شده است و اوقاف شهرستان در این بخش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی گفت: هم‌زمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای روشنایی چهل مسجد بیش از ۴۰ میلیون تومان هزینه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر به هزینه بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای حفظ و نگهداری پارک و بانوان و مقبره سیف‌الدوله اشاره کرد و گفت: کف سازی پارک بانوان روشنایی مقبره سیفیه و تعویض برج‌های نوری ازجمله اقدامات انجام‌شده در این بخش است.

وی آماده‌سازی بخش ۲۵ تخت خوابی بیمارستان امام حسین را یکی دیگر از اقدامات مؤثر اوقاف دانست و گفت: در این بخش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و بخشی کم‌نظیر با بهترین تجهیزات و در کمتر از سه ماه در بیمارستان امام حسین (ع) آماده شد.

جعفری گفت: در یک سال گذشته بیش از ۷۰۰ نفر از نیازمندان کمک‌هزینه درمانی مجموعاً به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اهداشده است.

وی گفت: با توجه به حضور مسئولین سازمان به ‌دنبال عقد تفاهم‌نامه و کسب مجوز برای کمک به سایر مدارس هستیم تا بتوانیم به سایر مدارس شهرستان علی‌الخصوص مدارس حاشیه و روستایی نیز کمک کنیم و برای این بخش بیش از 500 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر به برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در یک سال گذشته در شهرستان در ایام مختلف اشاره کرد و گفت: در راستای این برنامه‌ها ۷۰ مبلغ در بخش‌های مختلف فرهنگی، مشاوره‌ای و تبلیغی به بخش‌های مختلف شهرستان اعزام شدند.

وی تنظیم و تجدید اسناد و اجاره‌نامه‌های وقفی را یکی از اهداف اصلی در دهه وقف عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال بیش از سه هزار سند جدید تجدید و تنظیم‌شده است.

جعفری گفت: یکی از اقدامات اصلی اوقاف که با حضور مسئولان سازمانی مجوز آن گرفته شد رفع مشکل مردم در کوچه‌های پشت سپاه بود.

وی افزود: در این راستا خانه‌هایی که جزو اراضی بلامعارض وقفی بوده و عمدتاً به‌صورت شبانه و غیرقانونی ساخته‌شده بودند و در بازندگی و سیل ابتدای سال درخطر تخریب قرار داشتند طبق توافق انجام‌شده با پرداخت ۳۰ درصد پذیره می‌توانند سند ملک را دریافت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: برخی از مجوزهایی که گرفته می‌شوند معمولاً برای یک‌بار است و امید است که مردم از آن استفاده کنند.

وی یکی از مشکلات شهرستان را بحث برق باختر به‌عنوان کرد و گفت: با توافقات انجام‌شده با ۳۰ درصد پذیره تملک ۱۲ هزار مترمربع زمین به برای احداث پست برق به برق باختر واگذار شد.

جعفری به پروژه‌های سرمایه‌گذاری اوقاف اشاره کرد و گفت: پروژه میدان جهاد با ۵ هزار مترمربع زیربنا شامل ۲۰ واحد مسکونی و واحدهای تجاری و هایپر مارکت بزرگ در هفته دولت افتتاح شد که بیش از ۷ میلیارد و 500 میلیون تومان برای آن هزینه شد.

وی گفت: پس از بازدید معاونت بهره‌برداری سازمان سرمایه‌گذاری در چندین پروژه ازجمله پروژه‌های مارکت مسکن مهر که مسکوت مانده بود، مجتمع تجاری در کنار استخر سیفیه و طرح مشارکتی احداث پمپ‌بنزین در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی به توافق با شهرداری برای ساخت بلوار کنار استخر سیفیه اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری مقبره فخرالحاجیه که مطالبه بسیاری در شهر بود به محوطه بیمارستان منتقل و جانمایی شد و المانی نیز برای آن در نظر گرفته‌شده که سال آینده ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش حقوقی و ثبتی اشاره و بیان کرد: بیش از ۴۰ دادخواست در این بخش نوشته‌شده که مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان به اوقاف برگشت داده شد.

وی بارگذاری اسناد موقوفات یکی از دیگر اقدامات در این بخش عنوان کرد و گفت: کلیه اسنادی را که در بایگانی بودند به‌مرور اسکن و بارگذاری می‌شوند و تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار برگه اسکن شد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار