نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آبان 1398 - 20:07   |   کد مطلب: 27589
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: اکوسیستم‌های طبیعی در مرزهای جغرافیایی نمی‌گنجد و در همین چارچوب مدیریت زیست بومی تالاب آق‌گل شهرستان ملایر نیازمند مشارکت همه ذی‌نفعان و دست اندرکاران است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن جعفری نژاد بسطامی روز شنبه در دومین کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل بیان کرد: مدیریت یکپارچه تالاب شامل چند استان و مرزهای اکوسیستمی می شود.

وی اضافه کرد: توجه و نگاه ادارات کل حفاظت محیط زیست استان همدان و مرکزی به مرزهای اکوسیستمی است تا اثر مدیریت یکپارچه تالاب آق گل نیز متوجه ذی نفعان در تمام مرزهای آن شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان تاکیدکرد: اختصاص تالاب آق گل به هر یک از استان های همدان و مرکزی موجب می شود تا خط اصلی موضوع گم شود در حالیکه اولویت این مجموعه پایداری تالاب آق گل، تدوین برنامه ای برای مدیریت زیست بومی تالاب و احیای آن است.

وی با بیان اینکه تالاب ها، سلامت اکوسیستم های هر منطقه را نشان می دهند بیان کرد: بیشتر تالاب های کشور از جمله آق گل ملایر در سال های اخیر وضعیت پایداری نداشتند اما اکنون شرایط تدوین برنامه قابل اجرای مدیریت زیست بومی تالاب آق گل فراهم شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز بر ایجاد یک اکوسیستم پایدار بر اساس برنامه قابل اجرا در تالاب آق گل تاکید کرد.

رضا میرزایی گفت: نباید وقت و هزینه را برای اینکه تالاب آق گل متعلق به کدام استان است صرف کنیم و اجازه دهیم وزارت نیرو حق آبه تالاب را مشخص کند.

دومین کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل در محل هتل امیران همدان با حضور دست اندرکاران تالاب در حال برگزاری است.

مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های همدان و مرکزی در ابتدای دومین کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل بر تدوین برنامه جامع این تالاب برای پایداری آن به دور از هرگونه تعصب جغرافیایی و استانی تاکید کردند./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار