نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آبان 1398 - 8:45   |   کد مطلب: 27594
در آستانه فرا رسیدن بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، نخستین کتابخانه مشارکتی شهرستان ملایر در زندان این شهر راه‌اندازی شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با کمک اداره زندان ملایر نخستین کتابخانه مشارکتی این شهرستان با اعتبار ۲۵ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سید مهدی آخشیک افزود: این کتابخانه خیرساز است و در حال حاضر چهار هزار جلد کتاب دارد.

وی با بیان اینکه درصدد تجهیز این کتابخانه به کتاب‌های بیشتر، نشریات و مقاله‌های روز هستیم ادامه داد: کتابخانه مشارکتی زندان در فضایی به وسعت ۱۰۰ مترمربع ایجاد شده و هم اکنون ۹۰۰ عضو دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر باظهار داشت: در تلاش هستیم با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و خیران بتوانیم کتابخانه‌های مشارکتی بیشتری در سطح شهرستان راه‌اندازی کنیم.

آخشیک با بیان اینکه هدف ما ارتقای شاخص‌های کتاب و کتابخوانی و توسعه زیرساخت‌های مطالعه در این شهرستان است افزود: همزمان با هفته کتاب بیش از ۲۰۸ عنوان برنامه متنوع در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی برگزاری نشست کتابخوان با کمک حوزه فرهنگی و هنری سپاه ناحیه ملایر و هسته‌های کتابخوانی بسیج، گردهمایی فرهنگی و تربیتی ویژه بانوان، برگزای سه مسابقه از سه کتاب، رونمایی از کتاب «سرزمین ملایر در شاهنامه فردوسی» و مسابقه عکاسی را از جمله این برنامه‌ها در هفته کتاب برشمرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر ادامه داد: در هفته کتاب همچنین با ائمه جمعه و خانواده شهید مدافع حرم شهید ابراهیم خانی دیدار و علاوه بر نواختن زنگ کتاب، گلزار مطهر شهدای این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

آخشیک گفت: در پیشبرد اهداف کتاب و کتابخوانی و برگزاری هر چه مطلوب برنامه‌های هفته کتاب نیازمند همراهی و مشارکت بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار