نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. آبان 1398 - 8:59   |   کد مطلب: 27613
پنجمین سالگرد دو شهید مدفون‌شده در شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با حضور دانشجویان و مردم ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ پنجمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در مسجد این دانشگاه با حضور دانشجویان و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت برگزار شد.

محمد عظیم خدایاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در این مراسم گفت: برگزاری جلسات و یادواره‌های شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا می‌تواند در جامعه به‌ویژه در جامعه علمی و فرهنگی شهرستان مؤثر باشد.

وی درس جاودانه شدن را از مهم‌ترین درس‌های شهدا دانست و بیان کرد: شهدا با نثار جان‌عزیزشان به ما درس‌های فراوانی را دادند،که یکی از مهم‌ترین این درس‌ها راه جاودانه شدن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: همه انسان‌های روی کره زمین به وجود آمده‌اند در یک دوره زمانی در زندگی دنیایی حضورداشته‌اند و همه از دنیا خواهند رفت،اما تنها راه باقی شدن شهادت است که در قرآن کریم هم به این موضوع بسیار اشاره‌ شده است و به گفته قرآن شهدا زنده هستند و در نزد پروردگار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی گفت: ما اگر می‌خواهیم جاودانه شده و جاودان از دنیا برویم باید از راه و رسم شهدا درس گرفته و درراه آنان حرکت کنیم.

خدایاری پیروی از دستورات امام را یکی از مهم‌ترین وصایای شهدا عنوان و تأکید کرد: در اکثر وصیت‌نامه شهدا و به‌صورت ویژه به پیروی از خط و دستورات امام اشاره‌شده است.

وی با اشاره به وصیت شهید احدی بیان کرد: این شهید والامقام در وصیت‌نامه یک‌خطی خود گفته است:”فقط نگذارید حرف امام زمین بماند” و این نشان‌دهنده توجه ویژه شهدا به مسئله پیروی از دستورات امام خمینی(ره) است.

خدایاری پیروی از ولایت را از دیگر درس‌های مهم شهدا دانست و تصریح کرد:پیروی از ولایت،یک بخش عامل وحدت در جامعه است.

وی گفت: درگذشته و در مراسم‌های تشییع و یادواره شهدا همه مردم جامعه با هر رنگ و بو و جناحی یکپارچه حضور داشتند و امروزه هم همین مسئله در جامعه دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر تأکید کرد: امیدواریم که بتوانیم میراث داران خوبی برای شهدا باشیم و با حفظ ارزش‌ها ادامه‌دهنده راه این عزیزان باشیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار