نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. آبان 1398 - 16:39   |   کد مطلب: 27625
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزایش نرخ بنزین و سهمیه‌بندی بنزین را تصمیم نظام و ارکان نظام عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت بنزین تصمیم دولت تنها نیست و این موضوع در ستاد هماهنگی سه قوه تصمیم گرفته‌شده و مجلس هم بی‌اطلاع از این بحث افزایش قیمت نبوده است.

محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری ها با اشاره به افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: دولت در اجرای برنامه در رابطه با افزایش قیمت بنزین قصور کرده است.

وی افزود: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در برنامه توسعه به دولت اختیار داده که هرسال ۱۰ درصد به قیمت بنزین اضافه کند که درشیب ملایمی این افزایش صورت بگیرد و شاهد افزایش یک‌باره قیمت نباشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: این افزایش قیمت و سهمیه‌بندی مدت‌هاست در محافل تصمیم‌گیری کشور ازجمله در جلسات غیرعلنی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه‌وبودجه مطرح بود اما بعد از تحریم‌ها و مسائل خاص اقتصادی کشور مقام معظم رهبری دستور دادند تا ستاد هماهنگی سه قوه تشکیل شود و درباره مسائل این‌گونه تصمیم‌گیری شود.

وی افزایش نرخ بنزین و سهمیه‌بندی بنزین را تصمیم نظام و ارکان نظام عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت بنزین تصمیم دولت تنها نیست و این موضوع در ستاد هماهنگی سه قوه تصمیم گرفته‌شده است.

کاظمی افزود: این ستاد از ناحیه رهبری اختیار تام در تصمیم‌گیری‌ها دارد و مجلس هم بی‌اطلاع از این بحث افزایش قیمت نبوده است.

وی با اشاره به برنامه پنجم و ششم توسعه در رابطه با افزایش قیمت‌ها بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت این اختیار را داده بودند و دولت باید به مصوبه برنامه توسعه پنجم و ششم عمل می‌کرد، که این کار انجام‌نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط خاص و بحرانی کشور این افزایش حتماً تورم را موجب خواهد شد.

وی تأکید کرد: دولت باید تلاش کند این افزایش باعث تورم و افزایش قیمت‌ها بخصوص در پخش حمل‌ونقل نشود.

کاظمی گفت: آنچه حاصل فروش این افزایش قیمت است قرار شده به‌حساب خانوارهای دهک ای پایین جامعه و اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های تحت پوشش واریز شود و یک ریال این درآمد به‌حساب خزانه و دولت تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار