نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1398 - 8:30   |   کد مطلب: 27646
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۹۹ واقعه طلاق در این شهرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۳۸ مورد، شاهد کاهش ۱۲ درصدی طلاق هستیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ سعید کتابی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شهرستان ملایر افزود: این کاهش در واقعه طلاق نشان می‌دهد که اقدامات مراکز مشاوره، مراکز صیانت از حقوق زنان و خانواده و ارائه آموزش‌های مناسب اثرگذار بوده است.

وی آموزش خانواده را یکی از نیازهای اساسی در حوزه بانوان دانست و بیان کرد: نبود آموزش‌های لازم در حوزه نیازهای خانواده‌ها، یک خلاء است و باید آموزش‌ها مستمر باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر از شهرداری و سایر دستگاه‌های فرهنگی درخواست کرد: برنامه‌های آموزشی در محلات به ویژه حاشیه شهر تدوین و اجرایی شود.

کتابی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه بانوان داریم افزود: با توجه به تعریف نقش‌های جدید برای بانوان و پذیرش پست‌های مدیریتی، نگاه سنتی به بانوان باید تغییر کند و بانوان خود باید این روند را بپذیرند تا جامعه نیز آنها را باور کند.

وی با اشاره به نقش محوری بانوان در جامعه، از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد: از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده کنند.

کتابی ادامه داد: وجود بانوان موفق در این شهرستان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی و کارآفرین نشان می‌دهد که توجه ویژه‌ای به حوزه بانوان در ملایر شده است. 

مشاور امور بانوان فرمانداری ملایر نیز گفت: از جمعیت حدود ۲۹۰ هزار نفری این شهرستان ۱۴۳ هزار و ۴۸۶ نفر را بانوان و ۱۴۵ هزار و ۱۹۹ نفر را مردان تشکیل داده اند و چهار هزار نفر از بانوان نیز در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان مشغول به کار هستند.

فعالیت ۸۰ درصد بانوان ملایری در تولید فرآورده‌های انگور 

زهرا فراهانی با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز سرپایی درمان اعتیاد، مرکز دی آی سی، یک کمپ بانوان برای رسیدگی به بانوان معتاد ادامه داد: در ۶ ماهه امسال یک‌هزار و ۲۵۸ واقعه ازدواج و ۲۹۹ واقعه طلاق در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل در واقعه‌های ازدواج و طلاق کاهش داشتیم.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۵ بانوی کارآفرین در حوزه‌های مختلف داریم که برنامه‌ریزی های مناسب و اثرگذاری برای فعالیت بیشتر بانوان توانمند در حوزه مشاغل خانگی داریم.

مشاور فرماندار ملایر در امور بانوان اظهار داشت: با وجود هفت هزار و ۴۸۷ دختر نوجوان بین ۱۲ تا ۱۵ سال در ملایر، نیازمند تدوین برنامه‌های کاربردی برای این قشر جوان از بانوان هستیم.

فراهانی با بیان اینکه در زمینه مراکز تفریحی برای بانوان مشکل داریم گفت: زنان بدسرپرست این شهرستان به دلیل نداشتن هیچ منبع حمایتی، نیازمند حمایت هستند تا با حمایت بیشتر شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی ادامه داد: بانوان ملایری در حوزه مشاغل خانگی همچون مروار بافی، گلیم و فرش، منبت، صنایع چرم، عروسک‌سازی و منبت ریز فعال هستند و در تولید فرآورده‌های انگور ۸۰ درصد بانوان دخیل هستند.

مشاور امور بانوان فرمانداری ملایر از بخشداران این شهرستان درخواست کرد: در سطح بخش‌ها بازارچه‌های فصلی برای بانوان روستایی دایر شود تا بتوانند محصولات و تولیدات خود را به فروش برسانند و پویایی بیشتری داشته باشند.

فراهانی همچنین خواستار حمایت بیشتر مسئولان برای آموزش بانوان در حوزه‌های مختلف شد و  افزود: آموزش رکن مهمی است و اقداماتی خوبی تاکنون برای آموزش بانوان ملایری انجام شده است و این روند ادامه دارد.

بانوان روستایی حدود ۳۷ درصد جمعیت استان را تشکیل داده‌اند

بخشدار جوکار نیز میانگین جمعیت بانوان روستایی کشور را ۲۵ درصد عنوان و بیان کرد: این رقم در استان همدان حدود ۳۷ درصد است که در برخی روستاها به حدود ۸۰ درصد نیز می‌رسد.

فرهاد جهانیان میانگین جمعیت بانوان روستایی ملایر را حدود ۳۶ درصد عنوان کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به جامعه زنان شده است.

وی تاکید کرد: روند استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی باید ادامه یابد و این اقدام در سایر دستگاه‌های اجرایی نیز اجرا شود./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار