نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. آذر 1398 - 8:34   |   کد مطلب: 27651
فرمانده سپاه ملایر گفت: 250 عنوان برنامه متنوع در ایام هفته بسیج در بخش‌های مختلف شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید جواد حسینی فرمانده سپاه ملایر بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان بسیج را سرمایه‌ای ارزشی و ملی برای مقابله با طوفان‌های دشمنان دانشت و اظهار داشت: پس از شکل‌گیری بسیج از ابتدای انقلاب این نهاد ارزشی همواره در امتداد عاشورا کار حرکت و از نظام محافظت کرده است.

وی بسیج را حاصل تفکر الهی امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: بسیج و بسیجیان باگذشت از جان خود در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام اسلامی به انقلاب کمک کردند.
فرمانده سپاه ملایر گفت: بسیج تشکلاتی خارج از احزاب است که در تمامی  عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف انقلاب حضورداشته است.
وی با اشاره به نام‌گذاری هفته بسیج امسال با شعار "بسیج 40 سال خدمت، جهاد و شهادت" بیان کرد: این شعار نشان‌دهنده و نماد اقدامات و خدمت‌رسانی بسیج به جامعه است.
حسینی با اشاره به اقدامات بسیج در سیل ابتدای سال  در سراسر کشور بیان کرد: گروه‌های جهادی از بین بسیجیان تشکیل‌شده و به محرومین و مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی به اقدامات گروه‌های جهادی در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 166 گروه جهادی در شهرستان در عرصه‌های مختلف  خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی کرده‌اند.
فرمانده سپاه ملایر گفت: یکی از اقدامات شاخص گروه‌های جهادی در ابتدای سال و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بود که در ملایر بیش از یک میلیارد و 500 میلیون کمک‌های نقدی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شد.
وی افزود: 14 کاروان کمک‌های غیر نقدی مردمی در سیل ابتدای امسال به مناطق سیل‌زده از شهرستان ملایر ارسال شد و 5 گروه جهادی ملایر در این مناطق خدمات‌رسانی کردند.
حسینی افزود: 50 گروه جهادی نیز در مرمت و ساخت منازل مسکونی مددجویان شرکت کردند و 27 منزل در ملایر توسط بسیجیان احداث شد.
وی توزیع 600 بسته حمایتی معیشتی بین محرومین، مرمت گلزار شهدا، ساخت خانه عالم، لایروبی قنوات، اجرای طرح آب‌رسانی، ترمیم منازل محرومیت و اجرای طرح همگام با کشاورز در 95 روستا را از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی عنوان کرد.
فرمانده سپاه ملایر به برگزاری بیش از 250 برنامه هم‌زمان با هفته بسیج در ملایر اشاره کرد و گفت: برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان در سه مرحله اجرایی می‌شود.
وی افزود: برخی از برنامه‌ها ازجمله مسابقه نقاشی خیابانی با حضور 300 دانش‌آموز، همایش هسته‌های کتاب‌خوانی و یادواره شهدای طلبه پیش از هفته بسیج اجرایی شد.
حسینی افزود: برنامه‌های هفته بسیج از روز پنجشنبه 29 آبان ماه آغازشده که از مهم‌ترین برنامه‌های شاخص این روز نشست خبری با اصحاب رسانه، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، تقدیر از ورزشکاران بسیجی، یادواره شهدای روستای قلعه باباجان و نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره غذا در روستای ازناو است.
وی به نام‌گذاری دومین روز از هفته بسیج بانام "بسیج، اخلاق و معنویت" اشاره کرد و گفت: حضور گسترده بسیجیان در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه، میز خدمت در نماز جمعه و برگزاری غرفه‌های ایستگاه سلامت، مشاوره حقوقی، پاسخ به شبهات دینی از برنامه‌های شاخص روز دوم هفته بسیج است.
فرمانده سپاه ملایر تصریح کرد: سومین روز از هفته بسیج به نام"بسیج، علم و فناوری" نام‌گذاری شده و دیدار با امام‌جمعه، تجلیل از فرمانده هان اسوه پایگاه‌ها و تجلیل از پیشکسوتان بسیجی از برنامه‌های شاخص این روز است.
وی همایش تقدیر از نخبگان علمی در دانشگاه آزاد، سرکشی از بیمارستان، زندان و خانه سالمندان، یادواره شهدای اسلامشهر آق گل، شهدای اصناف و شهدای ورزشکار، مسابقات ورزشی و اهدای چهل کتاب به زوج‌های جوان را از مهم‌ترین برنامه‌های روز چهارمین روز هفته بسیج عنوان کرد و گفت: این روز به نام "بسیج، سبک زندگی ایرانی اسلامی" نام‌گذاری شده است.
حسینی گفت: روز پنجم هفته بسیج به نام "بسیج فرهنگ و بصیرت" نام‌گذاری شده است و میز خدمت، مسابقات قرآنی و تجلیل از فرماندهان پایگاه‌های و خانواده‌های آنان ازجمله برنامه‌های شاخص این روز است.
وی گفت: در ششمین روز از این هفته  که هم‌زمان با روز بسیج است، تجمع بزرگ بسیجیان ملایر با عنوان رزمایش شکوه اقتدار و مقاومت در سالن ورزشی الغدیر برگزار می‌شود  و این روزبه نام "بسیج، دفاع و امنیت" نام‌گذاری شده است.
فرمانده سپاه ملایر به نام‌گذاری آخرین روز از هفته بسیج به نام "بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت‌رسانی" اشاره کرد و گفت: افتتاح 8 واحد مسکونی احداث‌شده توسط گروه‌های جهادی و رزمایش اردوهای جهادی با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) و اعزام گروه‌های جهادی متخصصین پزشکی به روستاهای طجر و دشت آباد ازجمله برنامه‌های آخرین روز از هفته بسیج در ملایر است.
وی گفت: برگزاری  دو یادواره شهدا در روستای ازناو  و دهنوی علی‌آباد ازجمله برنامه‌های شاخصی است که پس از هفته بسیج برگزار می‌شود.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار