نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آذر 1398 - 8:22   |   کد مطلب: 27660
گرمخانه ملایر به وسعت ۲۰۰ مترمربع در بوستان معلم این شهر و به همت شهرداری ملایر روز شنبه برای اسکان افراد بی‌خانمان بهره برداری شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ شهردار ملایر در این آئین اظهار داشت: این گرمخانه سرپناهی برای افراد بی‌خانمان(کارتن خواب) است که در شب‌های سرد زمستان و اوایل بهار به این محل پناه بیاورند.

حسین بابایی افزود: گرمخانه شهرداری ملایر در جوار  بوستان معلّم به وسعت ۲۰۰ مترمربع زیربنا برای افراد بی‌خانمان تدارک دیده شده است. 

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون شهرداری این ساختمان را برای گرمخانه و حفظ جان و مال شهروندانی که جایی برای اسکان و شب‌گذرانی در شب‌های سرد سال ندارند، در نظر گرفته است که شامل امکاناتی همچون سرویس بهداشتی و حمام، تختخواب، وسایل بهداشتی و شوینده، لباس و یک وعده غذای گرم است.

شهردار ملایر بیان کرد: در حال حاضر این ساختمان از دهه سوم آبان همزمان با شروع فصل سرما برای اسکان حدود ۴۰ نفر آماده شده است و با همکاری خوب اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان غذای مورد نیاز این افراد در یک وعده شام تامین می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه برنامه منظمی برای اسکان در گرمخانه تدوین شده است گفت: افراد بی‌خانمان بدون هیچ محدودیتی پس از تاریک شدن هوا به گرمخانه مراجعه کرده و بعد از پذیرش و استحمام، لباس مخصوص گرمخانه را می‌پوشند.

وی از همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای انجام وظایف محول شده در این زمینه تقدیر کرد و خواستار همکاری و همراهی بیشتر این دستگاه‌ها با شهرداری ملایر در راستای عمل به تعهدات خود و انجام وظایف محول شده شد.

شهردار ملایر با اشاره به برگزاری جلسات آموزشیِ «بازگشت به زندگی» در سال گذشته و گفت و گو با تمامی افراد حاضر در گرمخانه به‌ویژه افراد معتاد، خواستار تقویت اراده ترک مواد مخدر توسط این افراد شد و گفت: این افراد توان بازگشت به زندگی دوباره را دارند.

بابایی تاکید کرد: ما آمادگی این را داریم تا مقدمات ترک اعتیاد این افراد را فراهم کرده و پس از بهبود آنها از اعتیاد، زمینه اشتغال و بازگشت به آغوش خانواده‌شان را فراهم کنیم.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های خیّران، خواستار نگاه ویژه مسئولان و شهروندان به گرمخانه شهرداری شد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت های مردم، مسئولان و خیّران چراغ گرمخانه تا پایان اردیبهشت سال آینده روشن بماند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار