نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. آذر 1398 - 8:20   |   کد مطلب: 27664
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: امروز دانشگاه ها باید متولی این باشند که علاوه بر آموزش و پژوهش باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدعظیم خدایاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در همایش نخبگان بسیجی ملایر با اشاره به نقش بسیج پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت: بسیج با افق دید امام خمینی(ره) و با توجه به خطراتی که انقلاب را تهدید می کرد راه اندازی شد و تعابیری زیبایی چون شجره طیبه برای آن به کار برده شده است.وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی خیلی ها می گفتند به بسیج نیاز نیست اما با درایت رهبری بسیج با تمام قوا به فعالیت خود ادامه داد و امروز بسیج در عرصه های مختلف ورود پیدا کرده و موفق است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود:  یکی از دلایل امنیت امروز در کشور با وجود همه تحریم ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد می کنند به برکت حضور بسیج است.

وی حمایت از استعدادها را وظیفه امروز دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیج راه اندازی کارگروه علمی پژوهشی است که می تواند اثرگذار باشد و باید دید چه استعدادها و توانی در شهرستان وجود دارد و اگر حمایت شود خیلی از مشکلات را حل کند.

خدایاری توجه به طرح های علمی و پروژه های کارآفرینی را نیاز اصلی امروز کشور عنوان کرد و گفت: زمانی بحث تحصیلات علمی نیاز کشور بود و دانشگاه ها به سمت مسائل آموزشی پیش رفتند و افراد زیادی مدارج علمی را طی کردند که از آن می توان به نسل اول دانشگاه ها یاد کرد.

وی افزود: پس از جنگ تحمیلی با توجه به نیاز دستگاه های دولتی در کشور  به مطالعات پژوهشی دانشگاه ها به این سمت  و تحصیلات عالیه حرکت کردند و پژوهش های خوبی در این مدت انجام شد و این نسل دوم دانشگاه ها بود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ملایر گفت: امروز دانشگاه ها باید متولی این باشند که علاوه بر آموزش و پژوهش باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند.

وی گفت: در حال حاضر و با توجه به مشکلات کشور بخصوص در بحث بیکاری دانشگاه ها می توانند با توجه به کارآفرینی نقشی موثر در رفع این مشکلات داشته باشند.

خدایاری با اشاره به در پیش بودن سی و یکمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در پنجم آذرماه بیان کرد: با اقداماتی که در این سال ها انجام شد دانشگاه آزاد ملایر به عنوان یک قطب علمی در غرب کشور در پژوهش و کارآفرینی تبدیل شده است.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبری اشاره کرد و.گفت: توصیه اول رهبری در گام دوم به علم و فناوری است که نشان دهنده اهمیت این امر است و دانشجویان و جوانان گام دوم را مطالعه کنند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار