نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آذر 1398 - 8:14   |   کد مطلب: 27692
چهاردهمین جشنواره تلاوت های مجلسی در مرحله استانی این بار در استان همدان و با محوریت شهرستان ملایر برگزار خواهد شد .

به گزارش ملایری‌ها؛ چهاردهم آذرماه مرحله مقدماتی (استانی) جشنواره تلاوت های مجلسی جهت انتخاب برترین قاری ممتاز مجلسی و مردمی استان همدان و راهیابی به مرحله فینال کشوری ،در سالن  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزار می شود.
از سوی دبیر کشوری جشنواره و با حمایت کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  برای  اساتید قرآنی استان همدان و شهرستان ملایر آقایان مسعود کریمی و احسان بیات بعنوان مدیر و دبیر اجرایی جشنواره جهت مجوز برگزاری جشنواره در مرحله استانی همدان حکم صادر شد.
این دوره از جشنواره تلاوت های مجلسی در روز پنجشنبه 14 آذرماه 98 با حضور قاریان ممتاز و خوشخوان استان همدان و جامعه قرآنی و اقشار مختلف مردم در دو مرحله مقدماتی و فینال برپا خواهد شد . در این دوره برترین قاری مجلسی و مردمی استان همدان در سال 98 از بین قراء ممتاز استان همدان و با رای هیئت ناظران و انتخاب مردمی انتخاب می شود . 
نحوه ثبت نام متسابقین : در مرحله مقدماتی که بصورت مجازی برگزار خواهد شد متسابقین ( قاریان ممتاز و برجسته و خوشخوان) از کلیه شهرهای استان همدان یک فایل صوتی از تلاوت خودشان برای دبیر جشنواره ارسال می کنند و با انتخاب و داوری چند استاد شاخص 10 نفر از آنها به مرحله فینال استانی راه پیدا خواهند کرد.
یاد آور می شود مرحله فینال کشوری این دوره از جشنواره تلاوت های مجلسی که عنوان آن فجر تلاوت است در بهمن ماه سال جاری و مصادف با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد . 
این دوره از جشنواره تلاوت های مجلسی با حضور جمع کثیری از جامعه قرآنی استان همدان و شهرستان ملایر و علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن کریم و با حمایت همه جانبه مسئولان شهری  و امام جمعه محترم شهرستان ، بصورت مردم نهاد برگزار خواهد شد. در این دوره از مرحله استانی که با حضور 10 نفر از قاریان ممتاز و خوشخوان استان همدان از شهرهای ملایر ، همدان ، نهاوند ، تویسرکان ، کبودرآهنگ و لاله جین در سالن اداره ارشاد اسلامی ملایر واقع در میدان دادگستری برگزار خواهد شد . در این جشنواره نفرات برتر به انتخاب مردم و نظارت هیئت داوران و پس از شمارش آرا مشخص می شوند و به حائزین رتبه های اول تا سوم هدایایی تعلق خواهد گرفت و نفر اول جشنواره مرحله استانی به فینال کشوری که بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد راه پیدا می کند. 
لازم به ذکر است تفاوت این جشنواره با سایر مسابقات قرآن در این است که نفرات منتخب با رای و سلیقه مردم و مستمعین حاضر در جلسه انتخاب می شوند ، به این صورت که به کلیه افراد حاضر در جلسه یک برگه رای گیری داده خواهد شد که پس از پایان تلاوت هر 10 نفر متسابق در پایان نام و نام خانوادگی 5 تن از قاریان مورد پسند خود را بنویسد و در آخر با شمارش آرا بر حسب تعداد رای های درست و با جمع رای فنی هیئت نظارت 3 نفر برتر مشخص خواهند شد و از آنها تجلیل بعمل خواهد آمد .
همچنین از سوی دبیر کشوری جشنواره تعداد 15 جایزه 1 میلیون ریالی به قید قرعه به حاضرین در جلسه اهدا خواهد شد همچنین با گرفتن و پرکردن کارت قرعه کشی و ثبت شماره در سامانه جشنواره تلاوت های مجلسی در قرعه کشی 260 کمک هزینه سفر مشهد مقدس شرکت داده خواهند شد.
با توجه به اینکه جشنواره تلاوت های مجلسی جنبه های بسیار خوب و گسترده رسانه ای دارد  و عکس و فیلم توانایی اجرای برگزار کنندگان جشنواره را در ابعاد کشوری نشان خواهد داد یک فرصت خوب تبلیغاتی برای شهرستان ملایر و استان همدان خواهد بود تا بتواند توانایی ها و پتانسیل قرآنی خود  را در ابعاد گسترده تری به نمایش بگذارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار