فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

14. آذر 1398 - 8:56   |   کد مطلب: 27700
معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان گفت: منطقه لشگردر ملایر و خانگرمز تویسرکان به دوربین حفاظتی مجهز می‌شوند.

به گزارش ملایری‌ها؛ مهدی صفی‌خانی  در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده است که مجهز کردن این مناطق به تجهیزات به روز و نوین حفاظتی در دستور کار است.

وی افزود: نصب دوربین مدار بسته در مناطق لشگردر ملایر و خانگرمز تویسرکان امسال قطعی می شود و پس از آن منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند، نشر(شراء) همدان و گلپرآباد ملایر در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه یکی از سیاست های کلان محیط زیست استفاده از توان جوامع محلی و بومی است اظهار داشت: با توجه به کمبود محیط‌بان، علاوه بر استفاده از تجهیزات نوین حفاظتی، مدیریت و همکاری جوامع محلی می تواند این خلاء را رفع و جبران کند.

صفی خانی درباره وضعیت تلاب شیرین سو کبودراهنگ اظهار داشت: اختلاف نظرهایی با امور آب منطقه ای مبنی بر سد یا تالاب بودن شیرین سو وجود داشت که بر اساس تعاریف کنوانسیون رامسر می توان شیرین سو را تالاب تعریف کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خوب زیستگاهی شیرین سو برای پرندگان سعی شد این تالاب به عنوان پناهگاه حیات وحش معرفی شود تا علاوه بر حفظ گونه ها به بهبود شرایط آن کمک شود./ایرنا

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار