نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. آذر 1398 - 8:19   |   کد مطلب: 27731
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ورود سامانه بارشی جدید به آسمان استان خبر داد و گفت: مه غلیظ صبحگاهی که تا کنون ادامه دارد، فاصله دید افقی را به کمتر از ۲۰۰ متر کاهش داده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدحسین باقری‌شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری به استان همدان پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه امروز و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است، تصریح کرد: امروز برخی نقاط استان دچار مه گرفتگی است به طوریه دید افقی تا ۲۰۰ متر هم کاهش پیدا کرده است. 

باقری شکیب بیان کرد: دمای همدان طی امروز ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و دمای فعلی آن حداقل ۴ و حداکثر منفی یک درجه سانتیگراد است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته گرم‌ترین نقطه استان شهرستان های نهاوند و اسدآباد با ۶ درجه سانتی‌گراد و سردترین نقطه شهرستان درگزین با منفی ۲ درجه سانتی‌گراد بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در پایان گفت: بیشترین میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان نهاوند با ۴.۵ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در همدان با یک میلی‌متر به ثبت رسیده است.

امروز چراغ‌های مه‌شکن را روشن کنید

رئیس مرکز مدیریت راه های استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مه گرفتگی در برخی از نقاط استان، توصیه کرد: رانندگان با احتیاط و روشن کردن چراغ‌های مه شکن در محورها تردد کنند.

سعید کریمی اظهار کرد: در حال حاضر در گردنه همه کسی در محور همدان- سنندج، آزادراه همدان- ساوه، گردنه آوج در محور همدان- قزوین پدیده غالب مه گرفتگی است.

وی یادآور شد: همچنین در محور بهار- علیصدر و گردنه اسدآباد نیز پدیده مه گرفتگی وجود دارد و بارشی در این نقاط مشاهده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: در مابقی محورهای مواصلاتی استان پدیده خاصی وجود ندارد و تردد برقرار است. فقط در محورهایی که مه گرفتگی وجود دارد رانندگان با احتیاط و روشن کردن چراغ های مه شکن تردد داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان همدان در پایان از ایجاد اپلیکشن وضعیت راه‌ها خبر داد و گفت: اپلیکیشن تلفن همراه سامانه اطلاعاتی ۱۴۱ برای دانلود تمام مردم آماده شده است.

مه غلیظ موجود در استان باعث اکثر تصادفات اخیر شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مه غلیظ موجود در استان باعث اکثر تصادفات اخیر شد، اظهار کرد: مه گرفتگی غلیظ در سطح استان امروز باعث پایین آمدن سطح دید افقی شد.

سرهنگ علی فکری افزود: امروز به علت مه گرفتگی غلیظ در محورهای همدان- کردستان، همدان- کرمانشاه، جوکار- تویسرکان و گردنه اسدآباد شاهد مه گرفتگی بیشتری بودیم به طوریکه دید افقی تا ۲۰۰ متر گزارش شد اما در برخی نقاط تا ۵۰ متر نیز شعاع دید کاهش یافت.

وی با بیان اینکه رانندگی در جاده ها، آزادراه ها و گردنه ها به علت مه آلود بودن مسیر دچار اختلال شد، به رانندگان توصیه کرد: در بحث تردد در محورهای فوق احتیاط کنند، چراغ های خودرو را روشن نگه دارند، نقص فنی و روشنایی خودروی خود را قبل از سفر برطرف کنند، بخاری خودروها را آماده به کار کرده و چراغ های مه شکن را روشن کنند تا در مواقع مه آلودگی از تصادفات جلوگیری شود.

فکری از رانندگان درخواست کرد در هوای مه آلود از تعمیر خودروی خود در کنار جاده خودداری کنند چرا که دید افقی در سطح جاده ها کاهش می یابد و باعث اکثر تصادفات خسارتی و یا فوتی می شود به طوریکه سال گذشته بیشتر تصادفات به همین علت بود.

وی بیان کرد: عوامل دیگری مانند عدم تشخیص درست در دید افقی و عکس العمل با تأخیر به عوامل مؤثر بر رانندگی نیز می تواند باعث تصادفات در هوای مه آلود شود.

فکری در پایان نقاط حادثه خیز همدان در مواقع بارندگی را محور گنجنامه، بلوار بعثت، بلوار شهید مطهری و بلوار امیر کبیر دانست و یادآور شد: به علت ارتفاع بالا زودتر شاهد یخ زدگی در این محورها هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار