نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. آذر 1398 - 8:22   |   کد مطلب: 27734
دیرعامل ستاد دیه همدان گفت: سربازی که به علت «تسبیب در قتل غیرعمد» همرزمش زندانی شده بود با کمک ستاد دیه روز شنبهر آزاد شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ یدالله روحانی منش در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: چندی پیش ۲ سرباز بر سر نگهبانی دادن بالای دکل با یکدیگر بحث و جدل کرده و در جریان این بحث، یکی از آنها از روی خشم دست خود را به نشانه زدن به بالا برده و طرف مقابل چند قدم به سمت عقب می رود.

مدیرعامل ستاد دیه ادامه داد: پای این سرباز هنگام حرکت به سمت عقب به یک بلوک گیر و از ارتفاع چهار متری سقوط کرده و این جوان ۲۰ ساله جان می بازد.

روحانی منش افزود: با حکم قاضی سرباز مقصر در این حادثه به پرداخت دیه کامل یک مرد معادل ۳۶۰ میلیون تومان محکوم و به علت ناتوانی در تامین آن راهی زندان شد.

وی اضافه کرد: با توجه به غیر عمدی بودن این اتفاق، پرونده ای در ستاد دیه همدان برای این سرباز تشکیل شد که با رایزنی ستاد دیه، خانواده متوفی ۷۵ میلیون تومان از مبلغ دیه را گذشت کردند.

مدیرعامل ستاد دیه همدان ادامه داد: ۸۵ میلیون تومان از این دیه نیز توسط خانواده زندانی تامین شد و ۲۰۰ میلیون تومان مابقی از سوی ستاد دیه پرداخت و سرباز زندانی آزاد شد.

روحانی منش گفت: ۱۶۰ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۲۴۱ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال هفت ماهه سالجاری آزاد شدند که شامل ۱۵۳ مرد و هفت زن هستند.

وی افزود: در این مدت ۱۲۰ زندانی مالی، ۲۲ زندانی ناتوان در پرداخت مهریه، ۱۱ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و هفت زندانی ناشی از دیه آزاد شدند.

وی افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از بدهی زندانیان آزاد شده در مدت یاد شده قسط بندی، ۱۴ میلیارد ریال توسط بانک ها در قالب وام پرداخت و حدود ۲ میلیارد ریال آن از سوی شرکت های بیمه‌گر تامین شد.

مدیرعامل ستاد دیه همدان اضافه کرد: ۸۵ میلیارد ریال از بدهی ها نیز توسط شاکیان پرونده بخشیده شد همچنین میزان آورده محکومان بیش از هفت میلیارد ریال بوده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار