نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. دى 1398 - 17:14   |   کد مطلب: 27858
به مناسبت دهه فجر انجام می‌شود؛
تخفیف ۲۰ درصدی عوارض بنا، هدیه شهرداری ملایر
شهردار ملایر گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارکه فجر و سالگرد پیروزی ‏انقلاب اسلامی، ‏شهرداری ملایر با تصویب شورای اسلامی شهر ‏ملایر تخفیفی را برای شهروندان ملایری درنظر ‏گرفته است.‏

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین بابائی دوشنبه ۲۳ دی ماه در جلسه ستاد شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار شهرستان ملایر، افزود: این تخفیف از تاریخ ۱۵ دی ماه تا ۳۰ بهمن ماه به میزان ۲۰ درصد ‏تخفیف برای عوارض بنا تعلق می گیرد بنابراین شهروندان ملایری می توانند برای استفاده از این تخفیف و ‏کسب اطلاعات بیشتر به شهرداری منطقه ۲ واقع در میدان قائم(عج)، ‏جنب دادگستری مراجعه کنند.  ‏

وی به تشریح اهمیت موضوع بازآفرینی شهری پایدار پرداخت و یادآور شد: جذب بودجه حاصل تلاش های مدیران کل استان است و انتظار ما از مدیرکل جدید جذب عالی و توزیع عادلانه بودجه ها در سطح استان است.

بابائی با اشاره به جایگاه شاخص ملایر به عنوان شهر دوم استان و دارای برندهای ملی در بحث مبل منبت و انگور، ادامه داد: اجرای مرکز درمانی محله جویبار توسط اداره راه و شهر سازی از محل بودجه های باز آفرینی شهرستان به موازات جذب بودجه در حال اجرای اسکلت فلزی است.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با احداث مرکز فرهنگی میدان استاندارد نیز انتخاب پیمانکار صورت گرفته اما به علت ناهماهنگی بین اداره کل راه و شهر سازی و شهرداری و اختلاف در آئین نامه های داخلی برگزاری مناقصات، در حال حاضر جذب بودجه صورت نگرفته است اما از محل منابع داخلی شهرداری در مرحله اجرای فونداسیون هستیم.

بابائی با بیان اینکه امیدواریم در بودجه های سال ۹۸ باز آفرینی، تخصیص بودجه برای آن مجدد دیده شود و بتوان برای این پروژه بودجه لازم را جذب کنیم، افزود: در بحث اتصال بازار به خیابان شهدا نیازمند پای کار آمدن جمعیت هلال احمر و اداره کل زندان ها برای واگذاری املاک آنها هستیم.

وی بر لزوم تخصیص بودجه برای اجرای کانال های خروجی آب های سطحی و اجرای مرکز فرهنگی میدان استاندارد و اجرای فاز ۲ پارک شمس آباد و سایر پروژه ها تأکید کرد و یادآور شد: یکی از مطالبات و پیگیری های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر، مرمت و جداره سازی بازار و تملک و حفظ بنای تاریخی خانه منصوری با همکاری شهرداری ملایر و راه و شهرسازی است.

رئیس اداره بازآفرینی اداره کل راه و شهر سازی استان همدان نیز بر لزوم تهیه طرح های باز آفرینی تأکید کرد و گفت: فعلاً در حد تعیین محدوده ها به منظور برخورداری از تسهیلات بانکی ساخت مسکن و استفاده از ظرفیت سالانه وام استان استفاده شود.

بهشتی در بحث تخصیص اعتبارات سال ۱۳۹۸ از محل تبصره ۱۸ خواستار اعلام پروژه های حوزه باز آفرینی به ترتیب اولویت به عنوان برنامه های سال ۹۸ شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار