نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. فروردين 1399 - 23:36   |   کد مطلب: 28091
رئیس جمعیت هلال احمر ملایر از غربالگری ۸۰ هزار نفر در ایستگاه‌های بازرسی سلامت ورودی های ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسن آبخو  با بیان اینکه با اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی شاهد کاهش مسافران ورودی به ملایر هستیم، گفت: پیش از این امکان ورود به شهر برای مسافران با اجرای طرح تب سنجی و غربالگری فراهم بود ولی اجرای این طرح باعث شده تردد افراد غیر بومی در داخل شهرستان با شرایط خاص، به طور رسمی کنترل شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر در ایستگاه بازرسی سلامت ورودی از اراک و حدود ۱۳ هزار نفر در ایستگاه ورودی از سمت بروجرد غربالگری شده‌اند، از زحمات ۴۰ نفر از نجات گران، داوطلبان و اعضای واحد جوانان این شهرستان در قالب تیم غربالگری و تیم تدارکات و پشتیبانی قدردانی کرد.

آبخو ملایر را در تولید ماسک پیشتاز دانست و گفت: نمایندگان خیریه‌های شهرستان ملایر را گردهم آورده و با یک همت جمعی، ظرفیت خوبی برای تولید ماسک ایجاد شده است.

رئیس هلال احمر ملایر در همین زمینه به تهیه و توزیع ماسک رایگان در میان بیماران سرطانی، دیابتی و پیوند اعضا اشاره کرد و افزود: با همکاری مجمع خیرین سلامت و مشخص شدن جامعه هدف به تعدادی از روستاها نیز ماسک رایگان رساندیم.

وی با بیان اینکه هلال احمر نقشی در خرید و فروش مواد اولیه برای این کارگاه‌های تولیدی ماسک ندارد از اعتماد مردم به این نهاد مردمی سخن گفت و اظهار داشت: مالک یک کارگاه خیاطی نیز عنوان کرده که در صورت تأمین نیروی چرخکار، می‌تواند این کارگاه را برای تهیه و تولید ماسک در اختیار هلال احمر قرار دهد که در صورت نیاز، از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم کرد.

آبخو یادآور شد: ملایر شهر واقفان خیر اندیش است و از طرفی داوطلبان و نجاتگران توانمندی دارد که می‌توان با کمک گرفتن از خیران و استعداد داوطلبان، نقاط قوت و ضعف را شناسایی و با تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها از این توانمندی‌ها در راستای اهداف بشردوستانه جمعیت بهره برداری کرد./مهر

دیدگاه شما

آخرین اخبار