نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. فروردين 1399 - 8:58   |   کد مطلب: 28119
حجت الاسلام برقراری گفت: ماه شعبان ماه برکت و رحمت است و نباید از برکات آن غافل شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ «حجت الاسلام محمد باقر برقراری» در گفت‌وگوبا خبرنگار شبستان در ملایر ضمن تبریک اعیادشعبانیه گفت: ماه شعبان ماه خیر و برکت است و خداوند در این ماه خیر  و برکت را در بین بندگان پراکنده کرده است و هر کس خدا را بندگی کند می تواند از برکات این ماه بهرمند شود.

امام جمعه ملایر افزود:  شیبطان نیز در این ماه نیروی خود را در بین تابعانش پراکنده می‌کند  تا بندگان را از برکات این ماه محروم کند .

 وی با اشاره به اینکه خداوند در روایات  ائمه معصومین دستورالعمل‌هایی برای ماه شعبان آمده است گفت:   یکی از دستورات  که در ماه شعبان داده شده است  استغفار است  که به آن تاکید فراوان شده است  و بنا بر روایات گفتن روزی هفتاد مرتبه استغفار بسیار ثواب دارد و کسی که  در هر روز از ماه شعبان هفتاد بار  استغفار  کند مثل این است که در روزهای غیر ماه شعبان ۷۰ هزار مرتبه  استغفار  کرده است.

امام جمعه ملایر یکی دیگر از مهم‌ترین موارد تاکید شده در ماه شعبان را دادن صدقه عنوان کرد و گفت : ثواب دادن صدقه آنقدر بالاست حتی اگر به اندازه نصف دانه خرما باشد به همان اندازه بدن صدقه دهنده بر آتش جهنم حرام می شود  .

وی روزه گرفتن را یکی از تاکیدات مهم ائمه معصومین در  ماه شعبان دانست و تصریح کرد:   گفتن «لا اله الا الله  »و همچنین نمازهای مستحبی یکی از مهمترین مواردی است که  در این ماه بسیار تاکید شده است .

وی افزود: بنا به فرموده و روایات ائمه اطهار هر کس در روز پنج شنبه و دوشنبه ماه شعبان روزه بگیرد خداوند ۲۰حاجت از دنیا و ۲۰حاجت از  آخرت وی را برآورده می کند .

وی  با بیان اینکه هر لحظه ماه شعبان زیبایی و برکت را برای مومنان به همراه دارد افزود: افزود: در باب صلوات  بر محمد و خاندان مطهرش تاکیدات فراوانی شده است.

حجت الاسلام برقراری خواندن  مناجات شعبانیه   را یکی از تاکیدات ائمه معصومین دانست و گفت: همه ائمه معصومین مناجات شعبانیه را در ماه شعبان می خواندند.

وی ابراز   امیدواری کرد:  مردم مومن و خداجوی کشورمان با توجه به ویروس کرونا  برای ریشه‌کنی این ویروس منحوس  در این ماه عزیز دعا کرده و از خداوند بخواهیم سلامتی را به همه ما هدیه کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار