نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. ارديبهشت 1399 - 8:43   |   کد مطلب: 28304
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری گفت: در ماه نزول قران در کنار روزه گرفتن، خواندن مناجات و ادعیه مختلف، کمک به نیازمندان و هم نوعان یکی از زیباترین جلوه‌های اعمال این ماه مبارک است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با تبریک حلول ماه پر خیروبرکت رمضان بیان کرد: رمضان ماه ضیافت رحمانی است که لحظه‌لحظه آن فرصتی برای اندوختن  ثواب و کار نیک است.
وی به آثار و برکات کمک به همنوعان و ثواب افطاری دادن در این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در مناجات شعبانیه بیان می‌کنند که هر کس در این ماه مسلمانی را افطاری دهد حتی به‌اندازه نیم دانه خرما از آتش دوزخ نجات پیدا می‌کند و این نشان از اهمیت این امر مهم است.
امام‌جمعه ملایر بابیان اینکه ماه رمضان ماه مواسات مؤمنانه است، تأکید کرد: روزه گرفتن در این ماه برای دانستن بهتر شرایط مستمندان و نیازمندان است که چگونه گرسنگی را تحمل می‌کنند.
وی کمک به هم نوعان را زیباترین جلوه ماه رمضان در کنار اعمال عبادی فردی دانست و گفت: در ماه نزول قران  در کنار روزه گرفتن، خواندن مناجات و ادعیه مختلف، کمک به نیازمندان و هم نوعان یکی از زیباترین جلوه‌های اعمال این ماه مبارک است.
حجت‌الاسلام برقراری بابیان اینکه  رمضان ماه بخشش، گذشت، اطعام دادن و توجه به هم نوعان و دستگیری از مستمندان است، افزود: در این ماه مبارک همه مؤمنان  از این امر مهم غافل نشوند.
وی با اشاره به شیوع کرونا و بسته بودن درهای مساجد تصریح کرد: درب‌های خانه خدا همواره به روی مؤمنان باز است و هرچند امسال تشکیل صفوف  واحد بندگی و راز و نیاز و مناجات در مساجد برقرار نیت اما فرهنگ خانه خدا در همه‌جا جاری است.
امام‌جمعه ملایر افزود: فرهنگ خانه خدا امروز می‌تواند دستگیری از مستمندان و کمک به همنوعان باشد.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار