نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. ارديبهشت 1399 - 8:29   |   کد مطلب: 28377
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: فروردین امسال عملیات مبارزه با سن غلات در مرحله سن مادر در سطح ۹ هزار و ۸۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی‌مروت امیری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عملیات مبارزه با سن غلات از ۲۵ تا ۳۱ فروردین در مزارع گندم و جو آبی و دیم در پنج مرکز خدمات جهاد کشاورزی سامن، جوکار، آورزمان، پیروز و حومه ملایر انجام شد.

وی سطح مبارزه با سن غلات را در بخش جوکار ۲ هزار و ۳۳۲ هکتار از اراضی گندم و جو آبی و دیم، در آورزمان ۲ هزار و چهار هکتار، سامن ۲ هزار و ۲۱۰ هکتار، پیروز ۸۰۰ هکتار و حومه ملایر ۲ هزار و ۵۲۹ هکتار عنوان کرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: در مجموع مبارزه با سن غلات در سطح هفت هزار و سه هکتار از اراضی گندم آبی و دیم و ۲ هزار و ۸۷۲ هکتار از اراضی جو آبی و دیم انجام شد.

امیری ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پیروز، هفت هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی آورزمان، ۶ هزار و ۴۵۰ هکتار در سامن، ۹ هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی جوکار و ۱۳ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی حومه شهرستان ملایر زیر کشت گندم و جو آبی و دیم است.

وی یادآور شد: در مجموع ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم آبی، ۲۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زیر کشت گندم دیم، پنج هزار و ۱۰۰ هکتار زیر کشت جو آبی و چهار هزار و ۷۰۰ هکتار زیر کشت جو دیم است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر سن غلات را از مهمترین آفت گندم و جو برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه با گرم شدن هوا سن مادری به تدریج از کوه به مزارع حمله می‌کند، بنابراین زمان مبارزه با سن مادری زمانی است که بیشترین جمعیت سن‌های موجود محل خود را ترک کرده و در مزارع گندم مستقر می‌شوند.

امیری با اشاره به تلاش همگانی برای مبارزه با سن غلات و افزایش میزان تولید غلات در این شهرستان تاکید کرد: مبارزه با سن غلات همگانی است و در این مسیر همکاری تمامی کشاورزان ضروری است.

وی بیان کرد: چنانچه کشاورزان در سطح مزارع گندم و جو آفت و سن مشاهده کردند، به سرعت گزارش خود را برای بازدید کارشناسان ناظر و مروجان به مسوولان مراکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی ملایر اطلاع دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار