نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. ارديبهشت 1399 - 11:00   |   کد مطلب: 28384
حجت الاسلام احدآزادی خواه ایجاد یک کشور اقتصاد محور مردمی را از ثمرات رونق بورس و آزادسازی سهام عدالت دانست و بیان کرد: با آزاد شدن سهام عدالت اقتصاد از دست دولت به دست مردم می‌افتد.

به گزارش ملایری‌ها؛ این روزها تب پیوستن به بورس در بین مردم بسیار گسترده شده است و افراد زیادی به دنبال خرید سهام هستند تا بتوانند سودی از این بازار به دست آوردند.

میزان خرید و فروش این روزها در بورس بسیار بالا بوده و طبق اعلام رئیس سازمان بورس روزانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول جدید به بورس وارد می‌شود.

در همین راستا کارشناسان مختلف نظرات متعددی درباره آثار و عواقب این تعدد مراجعه و ایجاد حباب قیمتی داده‌اند که ممکن است برخی که تسلط کمتری به بورس دارند متضرر شوند.

با توجه به موافقت رهبری با آزادسازی سهام عدالت و اقدامات دولت میزان استقبال از بازار سهام بسیار بیشتر افزایش‌یافته است و مردم برای فروش سهام عدالت به بورس مراجعه می‌کنند.

فروش شرکت‌های دولتی در بورس همچون شستا و برخی بانک‌ها استقبال مردم را از بازار بورس افزایش داده و در همین راستا با نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی داشته‌ایم.

با حضور نقدینگی مردم در بورس، نقدینگی‌ها تبدیل به سرمایه‌گذاری می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه با اشاره به مهم‌ترین محاسن حضور مردم در بازار بورس بیان کرد: این حضور باعث می‌شود نقدینگی در اختیار مردم جمع شود.

وی با اشاره به سرگردانی نقدینگی در اختیار مردم که گاهی به سمت بازار ارز و گاهی به سمت بازار طلا می‌رفت، بیان کرد: این سرگردانی می‌توانست در کشور ویرانگر باشد و با حضور نقدینگی مردم در بورس، نقدینگی‌ها تبدیل به سرمایه‌گذاری می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره تحریم نفت و کاهش درآمدهای دولت تصریح کرد: شیوع کرونا باعث به چالش کشیده شدن درآمد دولت شد و با حضور مردم در بازار بورس منابع دولت تأمین می‌شود و می‌تواند کارهای ضروری را انجام دهد.

وی کاهش رانت در کشو ر را از دیگر ثمرات حضور در بازار بورس دانست و بیان کرد: حضور شرکت‌های بزرگ دولتی همچون شستا و فروش سهام آن‌ها باعث شفافیت و به صفر رساندن فساد می‌شود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه حضور مردم بدون تجربه، سابقه و بدون علم را یکی از معایب اصلی حضور گسترده در بورس دانست و تأکید کرد: این نا آگاهی می‌تواند باعث ضرر به افراد زیادی شود.

وی افزود: همه‌گیر شدن یکباره بورس می‌تواند باعث ایجاد حباب‌هایی در کشور ایجاد شود که بقیه ارکان کشور را هم متأثر کند.

رسانه‌ها آموزش عمومی بورس به مردم ارائه دهند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به نقش رسانه ملی و نشریات و مطبوعات در آگاه‌سازی مردم در بورس اشاره کرد و گفت: باید یک آموزش عمومی برای مردم توسط رسانه‌ها گذاشته شود و کارگزاری‌ها هم فعال شوند.

وی به حضور با اطلاع مردم در بازار بورس تأکید کرد و افزود: مردم باید هم دقت لازم را داشته باشند از مزایای این رونق بورس بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: در این سال‌ها که بحث سهام عدالت مطرح شد دولت خیلی موفق عمل‌نکرده و مردم در این سال‌ها منتظر سود سهام عدالت بودند.

وی گفت: اگر سهام آزاد شود و مردم بتوانند در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنند ضمن ایجاد یک رقابت باعث تجمیع سرمایه می‌شود و مردم می‌تواند از سود حاصل از آن بهره‌مند شوند.

مردم بدون آگاهی وارد بورس نشوند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ایجاد یک کشور اقتصاد محور مردمی را از ثمرات رونق بورس و آزادسازی سهام عدالت دانست و بیان کرد: با آزاد شدن سهام عدالت اقتصاد از دست دولت به دست مردم می‌افتد.

وی گفت: اگر مردم استاندارهای لازم را در بورس رعایت کنند، زمینه‌ای برای رشد سرمایه‌گذاری و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی کشور می‌شود اما اگر بدون آگاهی و استانداردهای لازم باشد می تواند باعث تورم مهار گسیخته شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار