نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. ارديبهشت 1399 - 12:42   |   کد مطلب: 28423
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از خسارت ۵۳ میلیارد تومانی تگرگ به باغات ملایر طی چند روز گذشته خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی‌مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: بارش‌های تگرگ در چند روز گذشته 53 میلیارد تومان به باغات ملایر خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 270 هکتار از باغات  شهرستان از تگرگ خسارت دیده است گفت: باغات انگور و درختان گردو، بادام، آلبالو، گیلاس و هلو در بخش مرکزی و زند خسارت دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر بیشترین خسارت به باغات انگور را میزان ۸۴۰ هکتار با ۷۰ درصد دانست و با بیان اینکه برآورد خسارت ۴۲ میلیارد تومان است افزود: سطح خسارت در باغات گردو به میزان ۶۰ درصد با ۲۶۰ هکتار، باغات بادام یکصد هکتار با ۵۰ درصد خسارت و باغات هلو با ۵۰ درصد خسارت در ۳۵ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ هکتار از باغات زردآلو نیز بر اثر بارش تگرگ ۵۰ درصد خسارت دیده است تصریح کرد: این خسارت در سایر محصولات نیز کمتر بوده است.

امیری با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی یکی از مهمترین تاکیدات مسوولان جهاد کشاورزی به کشاورزان است گفت: متاسفانه کشاورزان کمتر به این بحث توجه دارند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی به جد پیگیر مسائل و مشکلات باغداران است اظهار کرد: در صورت حمایت دولت ما نیز اقدام لازم را برای رفع مشکل انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار