نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. خرداد 1399 - 8:05   |   کد مطلب: 28499
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر از ثبت نام ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی این شهرستان در سامانه مدیریت زیست‌محیطی خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ عباس نجاری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با بیان اینکه واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی ملایر از نظر زیست محیطی به صورت مستمر پایش می‌شوند افزود: با کمک و همراهی بخش خصوصی و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان پایش‌های محیط زیست از واحد‌ها بیشتر شده است.

وی افزود: در این زمینه با همکاری کارشناسان بحث خوداظهاری در واحد‌های صنعتی نهادینه شده و این کار علاوه بر کمک به واحد‌ها در بحث زیست محیطی به محیط زیست نیزکمک کرده و مسائل زیست محیطی واحد‌ها نیز برای ما گزارش می‌شود.

نجاری در ادامه با بیان اینکه طبق بند «د» ٬ ماده ۴۵ قانون نیز کسانی که مشمول این بند از قانون می‌شوند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند گفت: با استفاده از مشوق‌های پیش‌بینی شده در این بند قانونی هزینه‌های کنترل آلایندگی در واحد‌های صنعتی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت زیست محیطی واحد‌های صنعتی گفت: این یک سامانه چند ماه است شروع به کار کرده که واحد‌های صنعتی، خدماتی، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و... ملزم به ثبت نام در آن بوده و بسیاری از استعلامات آتی به خصوص در زمینه مدیریت پسماند از طریق این سامانه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با بیان اینکه بانک اطلاعاتی حاصل از این سامانه در آینده مدیران را در تصمیم‌گیری‌های کلان یاری خواهد داد تصریح کرد: در این سامانه کار‌ها به صورت سیستمی انجام می‌شود و حدود ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی شهرستان تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که می‌تواند کمک بسیار زیادی به واحد‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد صنعت استان همدان در ملایر است گفت: بحث انتخاب واحد‌های سبز از بین واحد‌های صنعتی و خدماتی یکی از برنامه‌های ما در آینده است که امیدواریم از این واحد‌ها به عنوان نمونه کشوری انتخاب شود.

نجاری با بیان اینکه در حال حاضر نیز کارت افتخاری همیار محیط زیست برای تعدادی از مسئولین و افرادی که همکاری خوبی به ویژه در بحث اطلاع رسانی کشف تخلف‌های شکار و صید غیر مجاز داشتند صادر شده است بیان کرد: امیدواریم بتوانیم همیاران محیط زیست بیشتری را از اقشار مختلف مردم در شهرستان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار