نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. خرداد 1399 - 18:03   |   کد مطلب: 28512
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: به مناسبت هفته محیط ریست دومین نمایشگر کیفیت هوای استان همدان در ملایر افتتاح شد.

به گزارش ملایری‌ها، محسن جعفری نژاد بسطامی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگر کیفیت هوای شهرستان ملایر اظهار کرد:  در دومین روز از هفته محیط زیست به همت مسئولین شهرستان ملایر دومین نمایشگر کیفیت هوای استان در ملایر افتتاح شد.

وی با اشاره به نقش نمایشگر های کیفیت هوا افزود: وجود این نمایشگر ها در  آلودگی هوا نقشی مهم دارد و در مدیریت بهتر آن می تواند  به خوبی عمل کند تا شاهد مشکلات ناشی از هوای آلوده نباشیم.
جعفری نژاد  بسطامی بیان کرد: این نمایشگر ها شاخص های متعددی از جمله ریزگردها، co، so2 و No2 را نشان داده که همگی بر اساس معیارهای جهانی دسته بندی شده اند.
وی با اشاره به نصب دستگاه های پایش آلودگی در نقاط مختلف شهرستان ملایر تصریح کرد: اطلاعات این دستگاه های پایش به این نمایشگر ارسال شده و وضعیت هوای ملایر نشان داده می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: هنگامی که شاخص های این نمایشگر سبز باشد، نشان دهنده وضعیت هوای سالم و پاک در شهر ملایر است.
وی افزود:  اگر شاخص‌ها نمایشگر کیفیت هوا قرمز باشند نشان دهنده هوای ناپاک است که برای ما یک تهدید است و به سرعت  هشدارهای لازم توسط کمیته آلودگی هوا  به شهرستان داده می شود.
جعفری نژاد  بسطامی افزود: پس ا این هشدارها اقدامات لازم جهت پاکسازی  هوا توسط ادارات و ارگان های مربوطه انجام می شود.
انجام شود.
وی اعتبار پیش بینی شده برای افتتاح این نمایشگر را 700 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به همکاری شهرداری میزان زیادی از اعتبار پیش بینی شده کاسته شد.

حسین بابایی شهردار ملایر نیز در این آیین بیان کرد: با توجه به وظایف مدیریت شهری و بحث مدیریت محیط زیست  این اقدام انجام شد.
وی افزود: در راستای  حفظ و ارتقای محیط زیست ملایر   تلویزیون شهری  مرکز شهر توسط شهرداری  در اختیار  محیط زیست برای ایجاد نمایشگر کیفیت هوا قرار داده شد.
شهردار ملایر گفت: ملایر یک شهر پاک است و کیفیت هوای بالایی دارد و این نمایشگر در اختیار محیط زیست قرار داده شد تا مردم بدانند در چه شرایط هوایی زندگی می کنند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار