نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. خرداد 1399 - 8:32   |   کد مطلب: 28533
داریوش حسینی گفت: بی ثباتی در حوزه قیمت ارز موجب بی ثباتی و افزایش قیمت در بخش مسکن شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: مشکلی که امروز در مسئله مسکن پیدا شده است مربوط به بحث عرضه و تقاضا نیست زیرا تا سال قبل در سراسر کشور ما با خانه های خالی مواجه بودیم که متقاضی نداشتند.

وی با بیان اینکه راه وشهرسازی در سطح استان همدان برای اقدام ملی مسکن، زمین مورد نیاز را آماده می کند، افزود: تنها اقدامی که دولت و راه و شهرسازی در حوزه کاهش قیمت مسکن می تواند انجام دهد تسهیل گری در امر ساخت و تحویل زمین رایگان است.

حسینی با اشاره به ثبت نام اقدام ملی مسکن در سطح استان همدان، ادامه داد: ۱۰ هزار قطعه زمین توسط این اداره کل در سطح استان همدان برای انجام عملیات اقدام ملی مسکن تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در برخی شهرستانها صورت نگرفته است، افزود: در مراحل بعدی این طرح در شهرستانهایی که ثبت نام انجام نشده است نیز این اقدام انجام خواهد شد. البته در برخی شهرستانها با مشکل نداشتن زمین مواجه هستیم که آن ها نیز رفع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان وظیفه دولت را حمایت از تولید و تسهیلگری برشمرد و در خصوص برخی سوداگری ها در مسئله مسکن گفت: فقط راه و شهرسازی در زمینه تخلفات احتمالی برخی بنگاه ها مسئولیت و جایگاه قانونی ندارد و دستگاه های نظارتی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

حسینی از آغاز اجرای اقدام ملی مسکن در سطح استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پس از تحویل زمین و معرفی به بانک متقاضیان جهت دریافت وام به بانک های عامل معرفی خواهند شد تاساخت مسکن مورد نیاز خود را شروع کنند.

وی از عدم ورود مستقیم دولت و این اداره در امر ساخت خبر داد و گفت: نقش حمایتی دولت در تسهیل گری مسکن با تحویل زمین به افراد یا تعاونی ها و پرداخت تسهیلات این طرح صورت خواهد گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی از کوتاه شدن امر صدور مجوز ساخت در استان خبر داد و اضافه کرد: پیش از این مجوزها در ۶ ماه صادر می شد اما با تلاش های صورت گرفته اینک زمان صدور مجوز بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی تورم در کشور را نیز دلیل دیگر وضعیت مسکن دانست و گفت: در موضوع نظارت بر عملکرد املاک علاوه بر دستگاه های نظارتی، اتحادیه املاک نیزخود وظیفه دارد و راه و شهرسازی نیز نظارت هایی را صورت می دهد.

حسینی بی ثباتی نرخ ارز و تبدیل مسکن به یک کالای سوداگری را از مهمترین دلایل افزایش قیمت ها برشمرد و تاکید کرد: تلاش می کنیم در طرح اقدام ملی مسکن نیازهای مردم به این مسئله مهم زندگی برطرف و از رشد قیمت جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار