نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1399 - 8:54   |   کد مطلب: 28553
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر درباره پیشگیری از کلاهبرداری با شیوه پرداخت بیعانه برای خرید کالا از طریق سایت های اینترنتی هشدار داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ محمدباقر سلگی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه توضیح داد: یکی از روش‌های کلاهبرداری توسط مجرمان سایبری درج آگهی‌های تبلیغاتی کذب و غیرواقعی در سایت‌های اینترنتی، دیوار و شیپور است و برخی کاربران نیز به ‌علت قیمت مناسب مجذوب آگهی‌ها شده و مبلغی را به عنوان بیعانه به صورت اینترنتی پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه کلاهبرداران پس از دریافت وجه از پاسخگویی به تماس مالباختگان امتناع می‌کنند، افزود: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های دیوار، شیپور و یا سایت‌های مشابه آن باید توجه داشته باشند تحت هیچ عنوان پیش از رؤیت و دریافت کالا مبلغی را به حساب فروشنده واریز نکنند.

سلگی با تأکید بر اینکه حتماً از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم است و در هنگام تحویل نیز کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهید، اظهار کرد: کاربران به سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند.

وی تصریح کرد: اگر از طریق یک آگهی در سایت های مذبور با فردی وارد معامله شدید تا کالا یا خدماتی را دریافت کنید ابتدا مبلغی به عنوان بیعانه، هزینه پست و ... پرداخت نکنید و مراقب باشید تصویر مدارک هویتی و یا خصوصی خود را از طریق فضای مجازی در اختیار آنها قرار ندهید چراکه این طیف افراد کلاهبردار می‌توانند از این مدارک هویتی و خصوصی شما در کلاهبرداری از دیگران سوءاستفاده کنند.

فرمانده انتظامی ملایر در ادامه از دستگیری ۱۷ توزیع کننده موادمخدر و کشف بیش از ۲۹۰ گرم موادمخدر هروئین و شیشه در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با فروشندگان موادمخدر صنعتی در محلات مختلف و نقاط حاشیه شهر ملایر، با انجام کار اطلاعاتی دقیق و هماهنگی با دستگاه قضایی سه طرح ضربتی اجرا شد.

سلگی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، ۱۷ توزیع کننده موادمخدر صنعتی و سنتی دستگیر، ۲۹۰ گرم ماده مخدر هروئین و شیشه و مقادیری تریاک کشف و هشت دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شدند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار