نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. تير 1399 - 9:06   |   کد مطلب: 28555
مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲ جوان مرگ مغزی ساکن ملایر با اهدای کبد و کلیه‌ها به ۶ بیمار نیازمند زندگی بخشیدند.

به گزارش ملایری‌ها؛ مجید حمیدی اظهار کرد: هفته گذشته سومین اهدای عضو سالجاری در همدان ثبت شد که در این راستا جوان ۳۸ ساله ای کلیه ها و کبد خود را اهدا کرد.

وی اضافه کرد: این مرد جوان دچار مشکل ریوی بوده که پس از حمله حاد آسم و نرسیدن اکسیژن دچار نارسایی تنفسی شده و توسط خانواده به بیمارستان غرضی ملایر منتقل شد که با گذر زمان این مرد دچار مرگ مغزی شده که با رضایت اعضای خانواده کبد و کلیه های وی اهدا شد.

مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین جوان ۱۸ ساله ای به نام محمد محمودی چندی پیش بر اثر تصادف با موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده و به بیمارستان غرضی ملایر منتقل شد.

حمیدی بیان کرد: با رضایت اعضای این خانواده ازندریانی این بیمار به بیمارستان تهران برای اهدای عضو منتقل و کبد و کلیه های وی اهدا شد.

مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره چرایی پیوند نزدن قلب این بیماران مرگ مغزی اظهار داشت: با توجه به اینکه این افراد در دوران درمان اقدام به مصرف داروهایی کرده بودند طبق بررسی ی پزشکان قلب آنها قابل اهدا و پیوند زدن نبود.

حمیدی گفت: سه ماهه نخست امسال سه مورد اهدای عضو صورت گرفته که ۱۰ عضو بدن این افراد به ۱۰ بیمار نیازمند اهدا شده است./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار