نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. تير 1399 - 8:43   |   کد مطلب: 28564
انتخابات اعضای هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای سفره خانه ها و مجتمع گردشگری و بین راهی استان همدان در ملایر برگزار و ۵ تن از اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

به گزارش ملایری‌ها؛  امین ابوالقاسمی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سفره خانه ها و مجتمع گردشگری و بین راهی استان همدان  در حاشیه  انتخابات این انجمن در مجتمع الماس ملایر اظهار داشت: سال گذشته بخشنامه ای از وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مبنی بر تغییر تشکل‌های صنفی به تشکل حرفه‌ای ارسال شد و در همین راستا انتخاب اعضای هیئت مدیره در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همدان از استانهای پیش‌قدم در تشکیل این تشکل های حرفه ای بود و  نخستین تشکل حرفه ای توسط جامعه هتلداران تشکیل شد و دومین تشکل نیز امروز در بخش سفره خانه ها و مجتمع های گردشگری و بین راهی انتخاب شدند.

رئیس هیئت مدیر انجمن صنفی سفره خانه ها و مجتمع گردشگری و بین راهی استان همدان به حضور ناظرین سازمان میراث فرهنگی استان در این انتخابات اشاره کرد و گفت: در این انتخابات ابتدا کاندیداها ثبت نام و سپس با انجام رای‌گیری پنج نفر از اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

وی افزود: با انجام انتخابات آقایان امین ابوالقاسمی،حمید آریانفر، کریم گنج خانلو، عبدالله بختیاری و بهروز پیله وریان به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

ابوالقاسمی با اشاره به تفاوت های انجمن صنفی و انجمن حرفه ای بیان کرد: انجمن های صنفی زیر نظر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی فعالیت دارند اما انجمنهای حرف های زیر نظر وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فعالیت داشته و می توانند مستقل عمل کنند.

وی  تشکیل این انجمن حرفه‌ای را در راستای حفظ قانون ۴۴ و واگذاری امور به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: در انجمن‌های صنفی خلأهای قانونی وجود داشت و برای بسیاری از مشکلات، شکایات، صدور پروانه ها نرخ نامه هانمی‌توانستیم تصمیم‌گیری کنیم و با تشکیل انجمن‌های حرفه‌ای این مشکلات رفع می‌شود.

وی به فعالیت ۳۰ مجتمع بین راهی، ۲۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۵۶۰ نفر در این بخش به صورت مستقیم و  سه هزار و ۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

رئیس انجمن صنفی سفره خانه ها و مجتمع های گردشگری در مجتمع گردشگری بین راهی استان همدان  با اشاره به آسیب های بیماری کرونا به مجتمع‌های گردشگری رفاهی بیان کرد: می توان گفت بیشترین صدمه بیماری کرونا به فعالان بخش گردشگری بود که هنوز هم ادامه دارد و بیش از ۲۰ میلیارد تومان در ایام بیماری کرونا به مجموعه‌های گردشگری خسارت وارد شد.

گفتنی است پس از برگزاری انتخابات با حضور اعضای هیئت مدیره امین ابوالقاسمی به عنوان رئیس هیئت مدیره،  عبدالله بختیاری نایب رئیس، حمید آریان فر دبیر، کریم گنج خانلو  بازرس و بهروز پیله وریان به عنوان خزانه‌دار انجمن حرفه‌ای سفره خانه ها و مجتمع های گردشگری بین راهی استان همدان تعیین شدند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار