نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. تير 1399 - 8:21   |   کد مطلب: 28571
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از آغاز برداشت آلبالو و گیلاس از باغات ملایر از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: سالانه بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن آلبالو برداشت می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی‌مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه ۶۶۶ هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت آلبالو  رفته است اظهار کرد: از این میزان ۵۶۷ هکتار بارور و ۹۹ هکتار غیربارور است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن آلبالو در شهرستان ملایر برداشت می‌شود گفت: برداشت آلبالو از اواسط تیرماه شروع می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر ادامه داد: هر سال حدود پنج تا ۱۰ درصد به سطح زیر کشت مزارع آلبالو در شهرستان ملایر اضافه می‌شود که درصد رشد آن بستگی به شرایط بازار و نرخ قیمت محصول دارد.

وی میزان برداشت آلبالو در شهرستان ملایر از هر هکتار را حدود چهار تن دانست و افزود: امسال با توجه به سرمازدگی حدود 10 تا 20 درصد باغات آلبالو شهرستان دچار خسارت شد.

امیری با بیان اینکه ملایر رتبه نخست  تولید آلبالو در استان را دارد تصریح کرد:  بیشترین مصرف آلبالو برای تهیه شربت، ترشی، لواشک و آلبالو خشک بوده و با توجه به کیفیت بالای آلبالوی این شهرستان مصرف تازه‌خوری آن بیشتر در بازار تهران به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تولید آلبالو در بخش زند این شهرستان است گفت: کمازان، کَساوند، گوشه کساوند، میشن، سیاه چغا، پیروز، احمدیه و زنگنه از روستاهای این بخش هستند که بیشترین تولید آلبالو را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر در ادامه به تولید گیلاس در باغات ملایر اشاره کرد و گفت: 307 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گیلاس است که از این میزان ۲۵۲ بارور و ۵۵ هکتار غیر بارور  است.

وی میزان برداشت هر هکتار در باغات گیلاس را 7 هزار و 300 کیلو دانست و افزود: سالانه بیش از یک‌هزار و ۸۴۰ تن گیلاس  از باغات ملایر برداشت می‌شود و بیشترین میزان تولید گیلاس نیز در بخش زند است.

امیری میانگین تولید گیلاس در این شهرستان را 3 هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار برشمرد و خاطرنشان کرد:  ملایر یکی از شهرستان‌های عمده در تولید گیلاس است و برداشت این محصول از باغات ملایر نیز در حال انجام است

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار