نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. تير 1399 - 8:13   |   کد مطلب: 28579
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است زیرساخت‌ها برای مشخص کردن درصد کاهش یا افزایش نرخ اجاره مسکن ایجاد نشده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه سقف افزایش اجاره بها مسکن در تهران نباید بیش از 25 درصد باشد انتقاد کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که مقدمات نظارت حاکمیت، بر اجاره مسکن فراهم نیست، نمی‌توان برای افزایش و یا کاهش اجاره مسکن "درصد" در نظر گرفت. مگر افزایش اجاره بهای سال گذشته جایی ثبت شده است که افزایش آن در سال جدید بر مبنای 25 درصد باشد و آیا مگر تمامی منازل شرایط چنین افزایشی را دارند؟

وی معتقد است زیرساخت‌ها برای مشخص کردن درصد جهت کاهش، افزایش یا ثابت نگه داشتن نرخ اجاره مسکن ایجاد نشده است.

بیگی نژاد توضیح داد: از طرفی افزایشی که تاکنون اتفاق افتاده بیش از 25 درصد است و از طرف دیگر دولت ابزار نظارتی برای کنترل  نرخ اجاره بهاء تا سقف 25 درصد را ندارد، بنابراین چنین دستوری از دچار مشکل است چراکه دولت ابزار نظارتی برای کنترل این مهم را در دست ندارد.

وی اظهار کرد: تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نشود نمی‌توان برای کاهش یا افزایش یا ثبات اجاره مسکن درصد گذاشت، باید از آقای رئیس‌جمهور پرسید اگر یک نفر تخطی کند چه کسی با آن مقابله خواهد کرد؟ شکواییه‌ها به کجا ارجاع می‌شوند؟ بنابراین زیرساخت اجرای چنین سخنی فراهم نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به راهکارهای برون رفت از معضل تهیه مسکن اشاره کرد و گفت: نظارت بر خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آن‌ها، جلوگیری از احتکار خانه، عرضه مسکن ارزان قیمت برای اقشار ضعیف جامعه، ثبت خانه‌های اجاره‌ای با هدف نظارت بر آن‌ها در آینده نزدیک، کمک به افرادی که خانه های خود را با قیمت پایین در اختیار مستاجر می‌گذارد، ساخت و ساز خانه در مناطق محروم و... برخی از اقداماتی است که دولت به جای درصدگذاری باید مورد توجه قرار دهد./

پایان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار