نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. تير 1399 - 13:23   |   کد مطلب: 28580
محسن ترکاشوند با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در شهرستان ملایر رو به تشدید و به‌سرعت به سمت وضعیت خطرناک می‌رویم، گفت: ۹۰ درصد مبتلایان جدید به کرونا در عروسی ها، مهمانی‌ و عزا ها مبتلا شده اند.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن ترکاشوند، مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان ملایر رو به تشدید و به‌سرعت به سمت وضعیت خطرناک حرکت می کنیم.

وی به افزایش آمار کرونا در تیرماه بیان کرد: تا خردادماه بیماری کرونا در شهرستان تحت کنترل بود اما در تیرماه روند افزایشی فراوانی داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: در اردیبهشت‌ماه ۱۶۸ مورد مشکوک به کرونا در شهرستان بستری شدند که این آمار در هفته اول تیرماه به ۱۸۰ نفر بستری رسیده است.

 ابتلای ۹۰ درصد مبتلایان جدید در مراسم عروسی و عزا

ترکاشوند گفت: درمان افراد مشکوک به کرونا که به بیمارستان‌های ملایر مراجعه کردند ۵۰ درصد به‌صورت سرپایی و ۵۰ درصد بستری‌شده‌اند.

وی ۹۰ درصد مبتلایان جدید به کرونا را حاصل حضور در مراکز تجمع ازجمله عروسی، مهمانی‌ها، عزاداری‌ها اعلام کرد و افزود: وضعیت کرونا در شهرستان در حال تشدید است و مردم از حضور در تجمعات حتی امکان خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: از مردم انتظار می‌رود که همکاری لازم را برای سلامت خود و خانواده‌شان داشته باشند و از وسایل حفاظت شخصی همانند ماسک و دستکش استفاده کنند.

ترکاشوند تأکید کرد: مردم به این نکته توجه کنند که کرونا در ملایر در حال اوج‌گیری است و تعداد مبتلایان در یک روز تیرماه به‌اندازه کل اسفند بوده است.

در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی تا ۲۰ تیر تمام ظرفیت بیمارستانی ملایر تکمیل می شود

وی بیان کرد: بیمارستان‌های دکتر غرضی و امام حسین(ع) به بیماران کرونایی اختصاص داده‌شده است که هرکدام ۳۰ تخت برای این بیماری در نظر گرفتند که به ۶۰ تخت افزایش‌یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: از ۶۰ تخت مربوط به بیماری کرونا بیمارستان امام حسین(ع ) ۵۶ تخت پر شده و در بیمارستان دکتر غرضی نیز ۴۴ نفر بیمار کرونایی بستری هستند.

ترکاشوند بیان کرد: از روز گذشته عمل‌ها غیرضروری و بستری شدن بیماران غیرضروری در بیمارستان‌های ملایر انجام نمی‌شود و ملاقات نیز ممنوع شده است.

وی تأکید کرد: درصورتی‌که شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند کار برای بخش بهداشت و درمان سخت شده و پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و سیر صعودی ویروس کرونا تا ۲۰ تیر تمام ظرفیت بیمارستانی ملایر تکمیل شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: در حال حاضر بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، وضعیت ملایر زرد است اما به‌سرعت بیماری کرونا در ملایر در حال افزایش است.

از ابتدای شیوع کرونا ۲۲ نفر از کادر بهداشت و درمان ملایر درگیر بیماری کرونا شده‌اند

ترکاشوند با اشاره به تلاش‌های چندین ماهه کارکنان شبکه بهداشت و درمان بیان کرد: وضعیت بیماری کرونا در حال فرسایش توان نیروهای ما است و تمامی نیروِها در حال آماده‌باش کامل هستند.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۲۲ نفر از کادر بهداشت و درمان ملایر درگیر بیماری کرونا شده‌اند و یک فوتی مشکوک به کرونا نیز در بین کارکنان وجود دارد که پرونده وی در وزارتخانه در حال بررسی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بابیان اینکه کارمندان برخی از ادارات شهرستان دچار بیماری کرونا شده‌اند، تصریح کرد: هر اداره‌ای باید راهکاری داشته باشد که باعث کاهش حضور ارباب‌رجوع در اداره‌ها شود.

ترکاشوند تأکید کرد: بیشتر آمار مبتلایان به سمت نیروی جوان رفته و اقشار دارای بیماری زمینه‌ای باید مراقبت بیشتری از خود کنند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار