نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. تير 1399 - 19:44   |   کد مطلب: 28584
مصطفی عباسی گفت: فعالان فضای مجازی قانون جرائم رایانه‌ای را به‌خوبی مطالعه کنند و با آن آشنایی داشته باشند.

به گزارش ملایری‌ها؛ مصطفی عباسی، رئیس پلیس فتا شهرستان ملایر ظهر امروز در جمع فعالین فضای مجازی شهرستان با تأکید بر رعایت قانون در فضای مجازی اظهار کرد: فعالین فضای مجازی در انتشار اخبار منبع خبر را حتماً اعلام کنند.

وی افزود: خبری که از کانال‌های معاند منتشرشده اگر در کانال‌های فضای مجازی شهرستان منتشر شود دارای بار حقوقی است و فعالین این بخش توجه ویژه‌ای به بحث انتشار اخبار مختلف داشته باشند.

رئیس پلیس فتا شهرستان ملایر بابیان اینکه فعالان فضای مجازی قانون جرائم رایانه‌ای را به‌خوبی مطالعه کنند، تصریح کرد: ما به‌عنوان ضابط و یک عامل نظارتی در همه کانال‌ها حضور داشته و مطالب چک می‌شوند.

وی افزود: اگر فردی با شماره مجازی کانالی ایجاد کرده و اخباری را منتشر می‌کند باید بداند که توسط پلیس رصد و شناسایی می‌شود.

عباسی تأکید کرد: پلیس فتا دارای امکانت بالایی است، فضای مجازی در چتر اطلاعاتی فتا قرار دارد و در حوزه شهرستان تمامی کانال‌ها رصد و بولتن روزانه تهیه می‌شود.

وی گفت: در انتشار اخبار منبع خبر باید اعلام شود چراکه هر خبر از ابعاد مختلف تحلیل می‌شود و فعالان فضای مجازی در انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا شهرستان ملایر بیان کرد: انتقاد کردن مشکلی ندارد اما با تخریب افراد و نشر اکاذیب متفاوت است و انتشار یک خبر دروغ به معنای نشر اکاذیب در فضای مجازی است.

وی افزود: فعالان فضای مجازی در بحث درج تبلیغات دقت لازم را داشته باشند چراکه برخی از تبلیغات کلاه‌برداری اشت و برای منتشرکننده تبلیغات، می‌تواند مشکل‌زا باشد.

عباسی بیان کرد: برخی نیز پس از درج یک مطلب آن را حذف می کنند اما حذف خبر باعث نمی‌شود که مسئولیت فرد در قبال نشر این خبر کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به هجمه فراوان به کشور از سوی معاندین و دشمنان در فضای مجازی تصریح کرد: فعالان فضای مجازی همانند دشمن اهرمی برای فشار به کشور نشوند.

رئیس پلیس فتا شهرستان ملایر به اقدامات فعالان فضای مجازی شهرستان ملایر در بحث کرونا بیان کرد: افراد در این بخش به‌خوبی وارد شدند و به کمک شهرستان آمدند.

وی گفت: پلیس فتا آمادگی دارد که با دوستان فضای مجازی تعامل کافی را داشته باشد و کانال‌هایی که ۵ هزار عضو به بالا دارند در سامانه وزارت ارشاد حتماً آن را ثبت کنند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار