نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. تير 1399 - 8:12   |   کد مطلب: 28592
حجت الاسلام برقراری گفت: خداوند به اهل بیت(ع) عنایت ویژه داشته و کرم،بزرگ منشی، عظمت و بزرگی را به اهل بیت داده و هر چقدر در این مکتب شاگردی کنیم بزرگتر می‌شویم.

به گزارش ملایری‌ها، «حجت الاسلام محمد باقر برقراری » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) گفت:  به مناسبت این دو میلاد فرخنده از اول ذیقعده تا 11 این ماه پر برکت را دهه کرامت نامگذاری کرده اند.

 امام جمعه ملایر  با بیان اینکه اهل بیت کریم هستند  و از حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان کریمه اهل بیت نام می‌برند، افزود: در واقع تجلی مقام و منزلت امام رضا (ع)  ، حضرت معصومه (س) است و این تا جایی است که امام رضا (ع)   می‌فرمایید: «هر کس خواهرم معصومه را در قم زیارت کند مثل این است که مرا در مشهد  زیارت کرده است ».

وی با بیان اینکه این دو بزرگوار هر دو اهل کرم و عنایات ویژه به شیعیان هستند، گفت: امام  رضا (ع)  امام مهربانی ها و امام رئوف (ع) است مگر می‌شود که خواهرشان حضرت معصومه (س)چنین صفاتی نداشته باشد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه این دهه به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده  چرا که اهل بیت کریم هستند و هدف نیز این است که ما که شیعیان فرزندان پیامبر گرامی اسلام و حضرت علی(ع) هستیم فبا توجه به اینکه  طبق فرموده پیامبر که فرمود «من و علی پدران این امت هستیم».

وی اضافه کرد:ما باید به عنوان فرزندان پیامبر و شیعیان آن حضرت خودمان را به کانون کرامت اهل بیت نزدیک کرده  و قطره ای از دریای کرامت و عنایت این بزرگواران را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

وی با بیان اینکه ما همه به اهل بیت مدیون هستیم گفت: ما باید بیشتر اهل بیت را بشناسیم و ما ایرانیان بیش از هر کس دیگر باید حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع)را شناخته  و نسبت به این دو عزیز و بزرگوار ادای دین کنیم .

حجت الاسلام برقراری با بیان ابنکه ما باید فاصله خودرا با اهل بیت کم کرده و بیشتر از فضایل و کرمات آنها بهره گیریم گفت:  اگر فاصله خود با اهل بیت  کم کننم  بهتر می توانیم از داده های اهل بیت دریافتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند به اهل بیت عنایت ویژه داشته و کرم،بزرگ منشی،  عظمت و بزرگی را به اهل بیت داده گفت:  هر چقدر در مکتب اهل بیت شاگردی کنیم  بزرگتر می‌شویم.

 امام جمعه ملایر تصریح کرد: در واقع فلسفه وجودی  پیامبر  گرامی اسلام نیز این بوده که  که  روح و روان انسان بزرگ شود و می طلبد که ما اعتقادات و افکار و روح خودمان را محک بزنیم و  با پیامبر و اهل بیت  وبیش از بپش انس بگیریم.

 وی  با بیان اینکه بزرگترین درسی که ما می توانیم از امام رضا (ع)   و حضرت معصومه بگیریم بزرگ منشی، کرامت و بزرگ شممردن است گفت: انسان باید  خودش را دست کم و کوچک نشمارد چرا که انسان اشرف مخلوقات است و می تواند روحش را از معنویت پر کند و  به مراتب بالا برسد و چه اسوه و الگویی بهتر و بالاتر از  اهل بیت  در این مسیر  می تواند انسان را به این مرتبه و مقام برساند.

وی با بیان اینکه  خداوند کرامت و بزرگی   را در وجود همه انسان ها قرار داده است گفت:  برای رسیدن به ابن کرامت و بزرگی خداوند اسوه قرار داده است و  و اگر ما مبدا باشیم و مقصد  را که همان خداوند است پیدا کنیم و مقصدمان خدا باشد و در صراط مستقیم  حرکت کنیم بی شک بزرگ  می شویم .

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار