نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. تير 1399 - 8:20   |   کد مطلب: 28598
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در حال حاضر ۲۰ رشته صنایع دستی در شهرستان ملایر فعال است.

به گزارش ملایری‌ها، ابراهیم جلیلی  با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ رشته در حال صنایع دستی در ملایر فعالیت دارد اظهار کرد: این رشته‌ها شامل قلم‌زنی روی مس، سفال، میناکاری، نقاشی روی سفال، سازهای سنتی، چرم، سرمه‌دوزی، گیوه‌بافی، حکاکی روی سنگ، تراش سنگ‌های قیمتی، پیکرتراشی، مبل و منبت، مروار و... است.

وی با بیان اینکه از ۴۳ هزار هنرمند صنایع دستی استان حدود ۱۰ هزار هنرمند در ملایر فعالیت دارند گفت: ۲۵ درصد از صنایع دستی استان مربوط به ملایر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به فعالیت بیش از ۴ هزار کارگاه مبل و منبت در سطح شهرستان افزود: بیش از ۲۰ هزار نفر از جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت مبل و منبت فعالیت دارند.

وی افزود: حجم تولید سالانه مبل و منبت شهرستان ملایر بین ۶۰ تا ۷۰ هزار سرویس است ضمن اینکه تولیدات مبل و منبت ملایر علاوه بر تامین بازار داخلی کشور به کشورهای مختلف نیز صادر می‌شود.

جلیلی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته‌های صنایع‌دستی در ملایر فعالیت دارند گفت: پس از انگور و کشمش صنایع‌دستی از بسترهای مهم پیشرفت ملایر است.

وی یادآور شد: توسعه این بخش همواره می‌تواند رونق اقتصادی را برای شهرستان ملایر به همراه داشته باشدو  با ترویج هر چه بیشتر صنایع‌دستی می‌توان  اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به ایجاد شهرک نمایشگاه مبل ملایر گفت: شهرک نمایشگاهی با عنوان نگین غرب که پیگیری‌های آن از سال گذشته انجام شده قرار است با حضور سرمایه‌‌گذار ساخته شود./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار