نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. تير 1399 - 8:21   |   کد مطلب: 28607
مدیر اداره امپزشکی ملایر با بیان اینکه بیش از ۲ هزار ۴۰۰ کیلو مواد خام دامی فاسد در ملایر جمع‌آوری و معدوم شد از پلمب ۲۲ واحد متخلف و معرفی ۶۲ مورد واحد به تعزیرات حکومتی در سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها،  علی قلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه بازدیدهای اداره دامپزشکی به صورت روزانه و مستمر از مراکز عرضه مواد خام دامی انجام می‌شود اظهار کرد: روزانه دو اکیپ بین ۳۰ تا ۴۰ مورد بازرسی از مراکز مختلف دارند.

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته ۲ هزار و ۴۱۳ مورد بازدید در ملایر از مراکز عرضه مواد خام دامی انجام شده است گفت: تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از خودروهای حمل مواد خام نیز طی این مدت یک‌هزار و ۷۸۶ مورد بوده است.

مدیر اداره امپزشکی ملایر با اشاره به طی سه ماه گذشته ۴۷ مورد نمونه‌برداری و ۳۱۱ مورد آزمایش از مواد خام دامی و لبنی در ملایر انجام شده است اضافه کرد: در سه ماه گذشته ۲ هزار و ۴۰۵ کیلو انواع مواد خام فاسد دامی در ملایر جمع‌آوری شد و معدوم شد.

وی از پلمب ۲۲ واحد متخلف و معرفی ۶۲ مورد واحد به تعزیرات حکومتی در سه ماه گذشته خبر داد و افزود: در این مدت چهار مورد پرونده نیز به دادگاه معرفی شده است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه در تالارها و رستوران‌ها نیز نظارت‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و علاوه بر آن نیز مسوول فنی مقیم داریم اظهار کرد: بر ورود و خروج مواد خام در رستوران‌ها نیز نظارت لازم انجام و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر موردی از انتقال کرونا از دام به انسان مشاهده نشده است افزود: با این وجود از مردم می‌خواهیم از مواد خام دامی استاندارد و پاستوریزه استفاده کنند.

مدیر اداره امپزشکی ملایر از انجام ۱۲۴ هزار و ۸۷۳ مورد واکسیناسیون دام‌ در ملایر طی امسال خبر داد و گفت: در این زمینه ۴۷ هزار گوسفند و بز در برابر بیماری آبله، ۲۵ هزار راس گوسفند در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ۲۸ هزار بره و بزغاله در برابر بیماری تب مالت و ۶۲۰ قلاده سگ در برابر بیماری هاری واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه سمپاشی واحدها را نیز در برابر بیماری نیوکاسل در روستاها در حال انجام است گفت: تا پایان سال واکسیناسیون دام‌ها در برابر سایر بیماری‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار