نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. تير 1399 - 8:23   |   کد مطلب: 28608
سید مهدی آخشیک گفت: بیش از ۳ هزار ملایری تا کنون در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

به گزارش ملایری‌ها،  « سید مهدی آخشیک» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به  اینکه  همزمان با ایام ولادت امام رضا (ع)طی چند سال اخیر شاهد برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کشور هستیم  گفت: این طرح با هدف تشویق مردم به مطالعه و آشنایی بیشتر با  سیره و شخصیت و سبک زندگی اهل بیت به ویژه  امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

رئیس  اداره کتابخانه های عمومی ملایر دربا بیان اینکه امسال ثبت نام از طریق سایت در حال انجام است گفت: تا کنون بیش از 3  هزار نفراز ملایر در این جشنواره شرکت  کردند و پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان بیشتر شود.

رئیس اداره  کتابخانه های عمومی ملایردر ادامه با بیان اینکه  در کتابخانه های شهرستان نیز با ظرفیت محدود پذیرش اعضا انجام  و با حداقل ظرفیت ها حضور در کتابخانه انجام می شود گفت: با توجه به ویروس کرونا   بعد از استفاده از کتب مدت یک تا ده روز نیز  کتبی که امانت داده و یا استفاده می شود  در مخزن بسته نگهداری و قرنطیه وضد عفونی می شود.

وی  با بیان اینکه مدت زمان عضویتها نیز تا چهار ماه تمدید شده گفت:  استفاده از ماسک در کتابخانه ها اجباری شده است و  عضویت جدید نیزاز طریق سامانه و کمتر به صورت حضوری انجام می شود.

آخشیک در ادامه به ساخت کتابخانه یگنی کند اشاره کرد و افزود: ساخت این کتابخانه که توسط بانگ پاسارگارد شروع شده   ظرف چند ماه آینده ساخته می شود.

 وی با بیان اینکه این کتابخانه با 120 متر و 550 میلیون تومان ساخته می شود تصریح کرد: این کتابخانه 22دومین کتابخانه شهرستان ملایر است.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر10 کتابخانه عمومی شهری و 12 کتابخانه روستایی در ملایر فعال است گفت:با  کتابخانه زندان ملایر نیز که مشارکتی ساخته شده است تعداد کتابخانه های عمومی ملایر 23 کتابخانه است.

 رئیس اداره  کتابخانه های عمومی ملایردر  با بیان اینکه هنوز اعتبارات امسال ابلاغ نشده است گفت:  همه ساله برنامه های مختلف فرهنگی و تجهیز کتابخانه ها انجام می شود. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار