نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. تير 1399 - 8:37   |   کد مطلب: 28616
ییس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: خیران و نیکوکاران این شهرستان در سه ماهه نخست امسال بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای درمان بیماران نیازمند، حوزه بهداشت و سلامت و پیشگیری و مقابله با کرونا کمک کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ عباس آذرهمایون  اظهار داشت: از این مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان برای ساخت و ساز مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان هزینه شده است. 

وی افزود: همچنین ۴۳ میلیون تومان از کمک‌های خیران به منظور پیشگیری و محافظت از ویروس کرونا، ۸۰ میلیون تومان برای افتتاح حساب وام قرض‌الحسنه مساعدت به بیماران نیازمند، ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای تهیه سبد کالا در ماه مبارک رمضان و هفت میلیون تومان برای تهیه کپسول اکسیژن اختصاص یافت.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر بیان کرد: از این میزان کمک‌های خیران، بیش از ۶۷ میلیون تومان برای کمک به بیماران سخت درمان، ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای مشارکت‌های مربوط به صندوق صدقات و یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان به مشارکت‌های مردمی قلک‌ها اختصاص پیدا کرد.

دکتر آذرهمایون ادامه داد: در سه ماهه امسال خیران ملایری طی یازده فقره تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، چند کپسول اکسیژن و دستگاه ساکشن و چندین دستگاه ویلچیر به نیابت از درگذشتگان خود اهدا شد.

وی یادآور شد: در مدت یاد شده با کمک خیران ملایری عملیات اجرایی فیزیوتراپی بیمارستان امام حسین(ع) آغاز و مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای ادامه کار طرح آندوسکوپی بیمارستان کمک شد.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: همچنین ۴۰ میلیون تومان برای طرح آی.سی.یو بیمارستان مهر ملایر توسط خیر ملایری کمک شد که این خیر ملایری سال گذشته نیز ۲۵ میلیون تومان برای تکمیل این طرح اهدا کرد.

آذرهمایون با اشاره به فعالیت‌های واحد مددکاری مجمع خیران سلامت ملایر اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۹۶ مورد مراجعه به واحد مددکاری این مجمع انجام شد که ۱۹ پرونده برای کمک هزینه شیمی درمانی به بیماران نیازمند تشکیل و ۱۹ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان به ۱۴ بیمار نیازمند کمک هزینه شیمی درمانی پرداخت شد.

وی پرداخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمک‌های موردی برای تهیه دارو، ۵۵ میلیون تومان برای تهیه ۲۱۸ بسته غذایی ویژه ماه مبارک رمضان، ذبح سه راس گوسفند به ارزش ۱۰ میلیون تومان، مساعدت چهار میلیون تومانی در تهیه پروتز چشم کودک چهار ساله، معرفی ۶۵ بیمار نیازمند به مراکز درمانی، پزشک و آزمایشگاه و توزیع یکصد پرس غذای گرم و نذورات را از دیگر اقدامات واحد مددکاری برشمرد.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر افزود: در این مدت تجهیزات پزشکی همچون تشک مواج، ویلچر، کپسول اکسیژن، واکر و تخت بیمارستانی توسط واحد مددکاری در اختیار ۳۲ بیمار نیازمند قرار گرفت و چهار نفر برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۰ میلیون تومان معرفی شدند.

آذرهمایون با اشاره به کمک ۸۰ میلیون تومانی ۲ تن از خیران ملایری برای اهدای وام قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند گفت: این وام به صورت قرض‌الحسنه با سقف پنج میلیون تومان در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد.

وی به دیگر اقدامات مجمع خیران سلامت در زمینه مقابله با کرونا اشاره و تهیه ۱۶ هزار و ۱۵۰ عدد ماسک جراحی، سه لایه و معمولی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان، یک‌هزار و ۷۰۹ دست لباس سرهمی با مبلغ ۴۰ میلیون تومان، ۱۴ گالن مایع ضدعفونی کننده سطوح به ارزش ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۵۶ هزار و ۶۰۰ دست دستکش لاتکس و معمولی به ارزش بیش از ۷۰ میلیون تومان، ۳۲۲ عدد ژل ضدعفونی کننده دست با مبلغ بیش چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۱۵۰ عدد آستینک و ۱۵۰ عدد شیلد را از جمله این اقدامات برشمرد.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر یادآور شد: خیران و نیکوکاران ملایری در زمان شیوع ویروس کرونا، برای پیشگیری و مقابله با این بیماری در سه ماهه امسال ۴۳ میلیون تومان کمک نقدی داشتند.

آذرهمایون برگزاری مسابقه قرآنی در فضای مجازی، تقدیر از معلمان افتخاری مجمع خیران سلامت، دیدار با خیران سلامت، دیدار با خانواده‌های اهداکنندگان عضو شبیر جافری، محمد محمودی و فرهاد کلبعلیان، توزیع کتابچه عملکرد مجمع خیران سلامت، تهیه شاسی عکس خیران و اهداکنندگان عضو و ارسال تقدیرنامه به خیران را از جمله فعالیت‌های فرهنگی مجمع خیرات سلامت ملایر عنوان کرد./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار