نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. تير 1399 - 19:15   |   کد مطلب: 28639
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از سنجش سلامت ۳ هزار و ۸۰۰ نوآموز ملایری در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش  ملایری‌ها؛ هادی سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه کار سنجش نوآموزان ورود به مدرسه در ملایر در سه پایگاه فرآیند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در حال انجام است اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی نوآموزان فرصت مناسبی برای شناسایی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر و کاهش هزینه‌هاست.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نوآموز معاینه می‌شوند گفت: این معاینات با توجه به انجام به موقع آن در صورت شناسایی موارد خاص می‌تواند دانش‌آموزان را برای  اقدام مناسب در اسرع وقت به مراجع ذیصلاح ارجاع دهد.

 مدیر آموزش و پرورش ملایر با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از پیشگیری کرونا در پایگاه‌های سنجش خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، در طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان، محیط اتاق‌های ارزیابی و ابزارها برای هر کودک ضدعفونی شده و با توجه به زمان‌بر بودن ضدعفونی محیط و ابزارها تعداد نوآموزان پذیرش شده در هر روز کاهش یافته و با زمان بندی حضور در زمان نوبت‌دهی فاصله‌گذاری هوشمند به صورت دقیق رعایت می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهرستان برای توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی پروژه مهر نیز همگام با سایر حوزه‌ها در راستای اهداف پروژه مهر تلاش کرده و برنامه‌ها را با جدیت دنبال می‌کند تصریح کرد: با توجه به شرایط حال حاضر کشور و شیوع کرونا، اطلاع‌رسانی دقیق این کارگروه می‌تواند به کاهش مراجعات اولیا و دانش آموزان به اداره و مدارس در مواردی از قبیل ثبت نام‌ها هدایت تحصیلی و... کمک کند.

سلگی افزود: آگاه‌سازی و روشن کردن افکار عمومی و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مطلوب برای بازگشایی مطلوب مدارس و آغاز سال‌تحصیلی برای دانش‌آموزان و معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی به شروع  توزیع کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی از ۱۴ تیرماه اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان این دوره را پوشش می‌دهد و در مقطع متوسطه اول نیز بیش از ۸۰ درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان آماده توزیع است که از ۲۵ تیرماه آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر اضافه کرد: توزیع کتاب‌های پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه نیز پس از ثبت نام دانش‌آموزان که البته به صورت اینترنتی انجام خواهد شد، صورت می‌گیرد.

وی گفت: پیش‌بینی می شود سال تحصیلی جدید بیش از 38 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان ملایر مشغول تحصیل شوند.

سلگی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا، فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی بیشتر در فضای مجازی و بستر شبکه شاد با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان و با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» انجام شده است افزود: برنامه اجرای اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان از ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا ۳۰ مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه ارائه برنامه‌های با کیفیت و جذاب در شبکه شاد هر خانه می‌تواند بهترین پایگاه اوقات فراغت باشد بر کیفیت، جذابیت و تنوع برنامه ها در شبکه شاد و متناسب جنسیت و رده های سنی مختلف تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده باید به دنبال جذب حداکثری دانش‌آموزان در پایگاه اوقات فراغت در شبکه شاد باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود: پس از شیوع ویروس کرونا و با توجه به محدودیت استفاده کودکان و نوجوانان از اماکن عمومی فرهنگی ورزشی استفاده از فضای مجازی رشد چشمگیری پیدا کرده است بنابراین باید از فرصت پیش رو برای جذب جوانان به برنامه‌هایی که ضمن تفریح و سرگرمی به ارتقای سطح دانش و آگاهی آنان کمک می‌کند استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: آموزه‌های قرآنی، دینی، مهارت‌های اجتماعی، فعالیت‌های تربیت بدنی و فرهنگی هنری از جمله مواردی است که باید در برنامه‌های اوقات فراغت مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار