نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. تير 1399 - 8:47   |   کد مطلب: 28646
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر از آبرسانی و آبیاری درختان بوستان منطقه کوه گرمه با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و ریزش شن های این منطقه به همت تعدادی از کوهنوردان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حمیدرضا سپهری در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه افزود: با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و ریزش شن های منطقه کوه گرمه که یکی از دغدغه های فکری هیئت کوهنوردان این شهرستان است، مدیر و اعضای باشگاه کوهنوردی اوج در یک برنامه از پیش تعیین شده نسبت به آبیاری نهال ها و درختان کوه گرمه ملایر اقدام کردند.

وی اظهارکرد: تعداد ۴۳ نفر از هیئت کوهنوردی و باشگاه کوهنوردی اوج در دو بخش آقایان و بانوان در رده های سنی مختلف در این برنامه شرکت کردند و با همکاری و همیاری هم نسبت به آبرسانی و آبیاری بوستان منطقه زیبای کوه گرمه اقدامات لازم را انجام دادند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان ملایر همچنین یادآور شد: هیئت کوهنوردی ملایر هفتمین کارگاه آموزشی خود را با هدف افزودن تعداد مربیان این رشته ورزشی با علم روز کوهنوردی با عنوان کارآموزی کوهنوردی در منطقه کوه گرمه برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی کارآموزی کوهنوردی با هدف جذب علاقمندان به مربیگری و افزودن تعداد مربیان این رشته ورزشی با علم روز ورزش کوهنوردی در منطقه آبشار بام ملایر، با شرکت ۱۲ نفر از علاقمندان به مربیگری این رشته ورزشی به مدت سه روز  برپا شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه ها، پیش نیاز کلیه دوره های مربیگری کوهنوردی است، ادامه داد: در این دوره با حضور "کمال روشن"، یکی از مربیان و مدرسان فدراسیون کوهنوردی کشور، مواردی چون گام برداری در کوهستان، شناخت ابزار و استفاده  به موقع از ابزار، آموزش گره های کوهنوردی، کسب اطلاعات لازم و مفید در مورد لوازم کوهنوردی و نحوه چیدمان کوله در برنامه های سنگین کوهنوردی و نحوه تغذیه در برنامه های این رشته ورزشی آموزش داده شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار