نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مرداد 1399 - 8:48   |   کد مطلب: 28708
سرپرست اداره دامپزشکی ملایر از نظارت چهار اکیپ دامپزشکی ملایر بر کشتار دام در عید قربان در قالب تیم ثابت و سیار خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم نعمت‌گرگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به نزدیک شدن به عید سعید قربان از تقویت نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی بر ذبح دام خبر داد و اظهار کرد: چهار اکیپ ثابت و سیار در سطح شهرستان همزمان با عید سعید قربان کار نظارت را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها متشکل از چهار دامپزشک، چهار کارشناس و بازرس  و دو ناظر ذبح شرعی هستند افزود: از ساعات اولیه صبح تیم‌های نظارتی در کشتارگاه و سه تیم سیار نیز به صورت گشت‌زنی در سطح شهرستان، به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

سرپرست اداره دامپزشکی ملایر با اشاره به اینکه هماهنگی لازم در خصوص اجرای شیوه‌نامه‌های نظارتی و بهداشتی با فرمانداری با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا انجام شده است گفت: با مسئولان کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه نیز مکاتبه شده که در خصوص  پذیرش نذورات قربانی و دام زنده منطبق با شیوه‌نامه بهداشتی و هماهنگ با اداره دامپزشکی عمل کنند.

وی از مردم خواست از خرید دام زنده و یا گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی عرضه می‌شود، خودداری کنند و با توجه به شیوع کرونا همکاری لازم در ذبح دام را با تیم‌های سیار داشته باشند.

نعمت‌گرگانی با اشاره به جلوگیری از تجمع در مکان‌های عرضه ممنوعیت عرضه دام زنده در نقاط مختلف شهرستان گفت: ذبح دام باید در کشتارگاه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه گوشت قربانی باید قبل از مصرف حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال قرار داده شود خاطرنشان کرد: در روز عید سعید قربان، شماره ۳۳۳۴۶۶۶۴ و تلفن ۱۵۱۲ آماده پاسخگویی درخواست‌ شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار